- Formularz reklamacyjny
- Strefa kierowcy
-
Usługi bankowe
- Zobacz wszystko
- Dokumenty
- FAQ
- Płatności
- Bezpieczeństwo
- Pomoc
- FATCA
- Oświadczenie o rezydencji podatkowej
- Beneficjent rzeczywisty i PEP
- Podatek u źródła
- Access interfaces (TPP-API)
- Zawieszenie spłat kredytu hipotecznego
- Fundusz Wsparcia Kredytobiorców
- Centrum formularzy
- Panel Klienta - Pierwsze logowanie
- Pomoc i informacje
- Klienci indywidualni
- Klienci biznesowi
- Informacje korporacyjne
- Pomoc i informacje
- Kontakt
Bankowość Internetowa i Aplikacja mobilna
Jak zaloguję się do Bankowości Internetowej?
Jeśli jesteś nowym Klientem i logujesz się pierwszy raz (autoryzacja za pomocą aplikacji mobilnej) :
-
Wejdź na stronę logowania do Serwisu e-direct,
-
W polu Identyfikator wpisz swój Numer Klienta → kliknij „Dalej”;
-
Wpisz hasło tymczasowe, które otrzymałeś w wiadomości SMS → kliknij „Zaloguj”;
-
Wybierz typ dokumentu tożsamości (dowód osobisty lub paszport), którym się posługujesz, a następnie podaj datę jego wydania → kliknij „Dalej”;
-
Ustaw swoje własne hasło logowania, pamiętając o zasadach bezpieczeństwa → kliknij „Zapisz i zaloguj”;
-
W kolejnym kroku sparuj urządzenie mobilne z systemem transakcyjnym (postępuj zgodnie z instrukcją wyświetlaną na ekranie).
Przy kolejnych logowaniach wystarczy, że podasz Identyfikator (numer Klienta), hasło, następnie zalogujesz się do aplikacji mobilnej i potwierdzisz logowanie kodem PIN.
Jeśli jesteś nowym Klientem, logujesz się pierwszy raz (autoryzacja za pomocą jednorazowego kodu SMS):
-
Wejdź na stronę logowania do Serwisu e-direct,
-
W polu Identyfikator wpisz swój Numer Klienta → kliknij „Dalej”;
-
Wpisz hasło tymczasowe, które otrzymałeś w wiadomości SMS → kliknij „Dalej”;
-
Wprowadź jednorazowy kod, który otrzymałeś w wiadomości SMS → kliknij „Zaloguj” ;
-
Wybierz typ dokumentu tożsamości (dowód osobisty lub paszport), którym się posługujesz, a następnie podaj datę jego wydania → kliknij „Dalej”;
-
Ustaw swoje własne hasło logowania, pamiętając o zasadach bezpieczeństwa → kliknij „Zapisz i zaloguj”.
Przy kolejnych logowaniach wystarczy, że podasz Identyfikator (numer Klienta), hasło, a następnie potwierdzisz logowanie jednorazowym kodem otrzymanym w wiadomości SMS.
Pamiętaj, że aby pierwsze logowanie odbyło za pomocą jednorazowego kodu SMS, to po otrzymaniu danych do logowania na Infolinii (Numer Klienta i Telekod), skontaktuj się z naszym konsultantem pod nr. tel. (22) 528 96 28 logując się wyżej wskazanymi danymi. Na Twoją prośbę konsultant ustawi metodę uwierzytelniania na jednorazowy kod SMS.
Nie jest to jednak koniecznie, pierwsze logowanie możesz wykonać za pomocą autoryzacji w aplikacji mobilnej i pozostawić tą metodę uwierzytelniania. W przypadku chęci zmiany sposobu autoryzacji na jednorazowy kod SMS, dyspozycję taką możesz złożyć później w dowolnym momencie.
Jak aktywuję Aplikację Volkswagen Bank PL?
Jeśli wybrałeś/łaś autoryzację za pomocą aplikacji mobilnej, to aktywujesz aplikację podczas pierwszego logowania do Bankowości Internetowej.
Jeśli posiadasz autoryzację za pomocą jednorazowego hasła SMS, aplikację aktywujesz w poniższy sposób:
-
zaloguj się do Serwisu e-direct,
-
przejdź do ustawień, wybierz Urządzenia mobilne i rozpocznij proces aktywacji aplikacji:
-
podaj nazwę urządzenia (nazwa dowolna) → kliknij Generuj kod i przepisz go do aplikacji mobilnej,
-
w wiadomości SMS otrzymasz dodatkowy kod parowania - przepisz go do aplikacji → kliknij „Dalej”. Po weryfikacji poprawności kodu zostaniesz poproszony o nadanie własnego kodu PIN,
-
to wszystko, aplikacja została aktywowana.
Zablokowałem się w Aplikacji mobilnej - co zrobić?
Jeśli dostęp do aplikacji został zablokowany, ponownie sparuj urządzenie z systemem transakcyjnym.
Wejdź na stronę logowania do Serwisu e-direct. W polu Identyfikator wpisz swój Numer Klienta → kliknij „Dalej”, potem wpisz swoje hasło → kliknij „Zaloguj” i dalej postępuj zgodnie z poleceniami wyświetlanymi na ekranie.
Dostęp do aplikacji mobilnej jest blokowany po wpisaniu 3 x błędnie kodu PIN.
Zablokowałem się w Bankowości Internetowej - co zrobić?
Skontaktuj się z naszym konsultantem pod numerem telefonu (22) 528 96 28, logując się numerem Klienta i Telekodem. Konsultant odblokuje dostęp i wyśle w wiadomości SMS tymczasowe hasło do logowania.
Dostęp internetowy jest blokowany po wpisaniu 3 x błędnie Identyfikatora lub hasła.
WAŻNE ! Podczas logowania zostaniesz poproszony o wybranie typu dokumentu tożsamości (dowód osobisty lub paszport), którym się posługujesz, a następnie podanie daty jego wydania (tak jak to ma miejsce przy pierwszym logowaniu do Serwisu e-direct).
Przy kolejnych logowaniach do Bankowości Internetowej, podanie tych danych nie będzie wymagane.
Czy Volkswagen Bank daje możliwość autoryzowania transakcji/logowania za pomocą haseł SMS?
TAK, od 01.11.2020 r. umożliwiamy autoryzację transakcji/logowania za pomocą jednorazowego hasła SMS.
Jak zmienić sposób autoryzacji na jednorazowy kod SMS lub aplikację mobilną?
Sposób autoryzacji zmienisz:
-
telefonicznie pod numerem telefonu (22) 528 96 28 logując się numerem Klienta i Telekodem;
-
składając dyspozycję w Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej przez zakładkę Wnioski → złóż, lista dostępnych → Zmiana sposobu autoryzacji;
-
pisemnie na adres: Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce, Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa.
Jak wygląda autoryzacja transakcji za pomocą jednorazowego hasła SMS?
Zlecony w Bankowości Internetowej/aplikacji mobilnej przelew należy potwierdzić hasłem do autoryzacji oraz jednorazowym kodem otrzymanym w wiadomości SMS.
Co to jest hasło do autoryzacji?
Hasło do autoryzacji jest wymagane do potwierdzania operacji zlecanych w Bankowości Internetowej/aplikacji mobilnej i jest wykorzystywane w przypadku posiadania metody uwierzytelniania za pomocą jednorazowego kodu SMS.
Jak ustawić hasło do autoryzacji?
Hasło do autoryzacji ustawisz podczas pierwszego logowania do Bankowości Internetowej za pomocą jednorazowego kodu SMS.
Jeśli zmieniłeś sposób autoryzacji z aplikacji mobilnej na jednorazowe hasło SMS, to hasło do autoryzacji będzie takie samo jak hasło do logowania do Bankowości Internetowej. Możesz je zmienić w Bankowości Internetowej w ustawieniach w zakładce Zarządzanie hasłami → Zmiana PIN do autoryzacji.
Zablokowałem hasło do autoryzacji - co zrobić?
Skontaktuj się z naszym konsultantem pod numerem telefonu (22) 528 96 28, logując się numerem Klienta i Telekodem. Konsultant wyśle w wiadomości SMS tymczasowe hasło do autoryzacji, które następnie zaktualizuj w ustawieniach w Bankowości Internetowej w zakładce Zarządzanie hasłami → Zmiana PIN do autoryzacji.
UWAGA! Hasło do autoryzacji jest blokowane po wpisaniu 3 x błędnie hasła lub kodu SMS.
Nie otrzymałem pierwszego hasła SMS do sparowania Aplikacji mobilnej z systemem transakcyjnym - co zrobić?
Skontaktuj się z naszym konsultantem pod numerem telefonu (22) 528 96 28, logując się numerem Klienta i Telekodem. Na Twój numer telefonu, konsultant wyśle tymczasowy kod SMS.
WAŻNE! Tymczasowy kod SMS jest ważny 90 dni.
Na jakich urządzeniach mogę zainstalować aplikację Volkswagen Bank PL?
Aplikację Volkswagen Bank PL można zainstalować na smartfonie lub tablecie, które wspierają systemy operacyjne Android (wersja 7.0 i nowsza), iOS (wersja 11.0 i nowsza) oraz iPadOS (wersja 11.0 i nowsza).
W sklepach Google Play, App Store oraz AppGallery nie widzę aplikacji Volkswagen Bank PL?
Jeśli posiadane urządzenie nie wspiera systemów operacyjnych Android (wersja 7.0 i nowsza), iOS (wersja 11.0 i nowsza) oraz iPadOS (wersja 11.0 i nowsza), Aplikacja nie będzie widoczna i możliwa do pobrania.
Dlaczego aplikacja Volkswagen Bank PL funkcjonuje tylko na systemach iOS w wersji 11.0 lub nowszej, Android w wersji 7.0 lub nowszej i iPadOS w wersji 11.0 i nowszej?
Genezą takich decyzji jest wysoka certyfikacja bezpieczeństwa procesu autoryzacji, którą gwarantują wysokie wersje systemów operacyjnych na smartfonach. Aplikacja może zostać zainstalowana na większości urządzeń mobilnych (smartfony, tablety itp.) wyposażonych w aktualnie oferowane oprogramowanie oraz może zostać łatwo dostosowana do ewentualnych przyszłych wymogów bezpieczeństwa regulacyjnego. Również to jest powodem konieczności funkcjonowania aplikacji na smartfonach z wysokimi wersjami systemów operacyjnych.
Czy do Aplikacji mobilnej mogę zalogować się za pomocą Face ID lub Touch ID?
Tak. Pamiętaj, że logowanie do naszej aplikacji za pomocą TouchID lub FaceID będzie możliwe jedynie na urządzeniach mobilnych, które posiadają taką funkcjonalność.
Jeśli urządzenie mobilne nie posiada tych funkcjonalności, logowanie do naszej aplikacji odbywać się będzie za pomocą kodu PIN ustanowionego przy parowaniu aplikacji z systemem transakcyjnym.
Aby aktywować logowanie biometryczne:
-
zaloguj się do aplikacji Volkswagen Bank PL;
-
przejdź do ikony „Więcej” w prawym dolnym rogu aplikacji, następnie kliknij „Ustawienia” →„Dane biometryczne” i włącz je;
-
uruchom ponownie aplikację.
Co się dzieje w przypadku zagubienia bądź kradzieży telefonu?
Logowanie do Aplikacji jest zabezpieczone kodem PIN, który znany jest wyłącznie użytkownikowi lub funkcją biometryczną (jeśli urządzenie posiada taką funkcjonalność i masz ją włączoną), która dotyczy wyłącznie użytkownika urządzenia. Potencjalna utrata urządzenia nie stanowi bezpośredniego zagrożenia dla dostępu do Bankowości Internetowej przez osoby trzecie.
Dodatkowo dla zwiększenia bezpieczeństwa zalecamy usunięcie sparowanego urządzenia z systemu transakcyjnego. W tym celu skontaktuj się z naszą Infolinią pod numerem (22) 528 96 28, logując się numerem Klienta i Telekodem. W kolejnym kroku zainstaluj naszą aplikację na nowym urządzeniu i ponownie sparuj ją z systemem transakcyjnym.
Jeśli na zagubiony/skradziony telefon otrzymujesz hasła do autoryzacji (w przypadku autoryzacji za pomocą jednorazowego hasła SMS) lub/i hasła do odblokowywania dostępu internetowego, niezwłocznie skontaktuj się z naszą Infolinią pod numerem (22) 528 96 28 i zaktualizuj numeru telefonu.
Na czym polega mobilna autoryzacja?
Mobilna autoryzacja polega na łatwym i szybkim potwierdzaniu zlecanych dyspozycji w Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej bez konieczności wpisywania kodów SMS.
Gdzie mogę pobrać aplikację Volkswagen Bank PL?
Aplikacja Volkswagen Bank PL jest dostępna do pobrania w sklepach Google Play, App Store i AppGallery.
Jakie funkcjonalności posiada aplikacja Volkswagen Bank PL?
Aplikacja posiada funkcjonalności takie jak w internetowej wersji systemu transakcyjnego, tj. umożliwia zlecenie i realizację przelewów, podgląd do rachunków bankowych, założenie lokaty, wysłanie wiadomości, itd. Służy również do autoryzacji operacji (w przypadku posiadania metody autoryzacji za pomocą aplikacji mobilnej).
W aplikacji Volkswagen Bank PL nie ma możliwości:
-
zarządzania uprawnieniami przez administratora (dotyczy Klientów korzystających z usługi BiznesBanking);
-
zarządzania ustawieniami exportu i importu;
-
zarządzania urządzeniami mobilnymi/autoryzującymi;
-
dostępu do rejestru zdarzeń oraz historii logowań;
-
zmiany hasła do logowania do Bankowości Internetowej.
Jak zlecić przelew telefonicznie przez Konsultanta?
Skontaktuj się z Infolinią Banku pod numerem telefonu (22) 528 96 28 logując się numerem Klienta i Telekodem. Podaj konsultantowi szczegóły transakcji niezbędne do jej realizacji. Następnie zaloguj się do aplikacji Volkswagen Bank PL i zaakceptuj powiadomienie PUSH podając prawidłowy kod PIN.
Jeśli posiadasz autoryzację za pomocą jednorazowego kodu SMS, nie zlecisz przelewu za pośrednictwem konsultanta.
Co zrobić w przypadku zmiany urządzenia mobilnego, np. smartfon?
W przypadku zmiany urządzenia należy usunąć sparowane urządzenie. Można tego dokonać na dwa sposoby:
→ samodzielnie. W systemie transakcyjnym w ustawieniach wybierz ikonę Urządzenia mobilne i kliknij Usuń. Aby samodzielnie zmienić urządzenie musisz najpierw zalogować się do bankowości Internetowej potwierdzając logowanie na poprzednio sparowanym urządzeniu.
→ telefonicznie pod numerem (22) 528 96 28, logując się numerem Klienta i Telekodem.
Czy z Aplikacji mogę korzystać za pomocą tabletu?
Tak. Pamiętaj jednak o systemach operacyjnych, które wspiera Aplikacja , tj. Android (wersja 7.0 i nowsza), iOS (wersja 11.0 i nowsza) oraz iPadOS (wersja 11.0 i nowsza).
Czy mogę korzystać z aplikacji mobilnej na kilku różnych urządzeniach mobilnych?
Tak. Maksymalna ilość urządzeń, które można powiązać z systemem transakcyjnym to 3.
Jak dodać kolejne urządzenie?
Zaloguj się do Bankowości Internetowej potwierdzając logowanie kodem PIN w aplikacji zainstalowanej na obecnie sparowanym urządzeniu. Przejdź do ustawień i kliknij na ikonę Urządzenia mobilne → Dodaj nowe urządzenie. Przejdź przez proces parowania aplikacji i gotowe.
Czy mogę autoryzować logowanie/transakcje dwóch różnych kont z jednej aplikacji?
Tak. W tym celu należy dodać w aplikacji kolejnego użytkownika. Przed zalogowaniem kliknij na menu znajdujące się w lewym górnym rogu aplikacji (znak +) i rozpocznij proces parowania urządzenie z systemem transakcyjnym drugiego użytkownika.
Przy kolejnych logowaniach do aplikacji, na ekranie startowym, będą widoczne dwa loginy do wyboru.
Czy mogę zalogować się do systemu transakcyjnego na tym samym urządzeniu, które służy do zatwierdzania operacji zlecanych w Bankowości Internetowej?
Tak, Aplikacja i serwis transakcyjny mogą działać na jednym urządzeniu.
Konta
Czy jest możliwość założenia rachunku online?
Tak. Na chwilę obecną rachunek online mogą założyć wyłącznie osoby fizyczne (Konto e-direct/Plus Konto) oraz Jednoosobowe Działalności Gospodarcze (Plus Konto Biznes).
Jak wygląda proces otwarcia rachunku Plus Konto Biznes?
-
Jeśli posiadasz Jednoosobową Działalność Gospodarczą (JDG) możesz założyć rachunek bez wychodzenia z domu. Wystarczy, że będziesz miał ze sobą dokument tożsamości, by zawrzeć umowę całkowicie zdalnie.
Wypełnij wniosek Otwórz Plus Konto Biznes dla jednoosobowych działalności gospodarczych i postępuj zgodnie z poleceniami, które wyświetlą się w trakcie procesu zakładania konta.
Rachunek dla JDG możesz otworzyć także w sposób tradycyjny, tak jak w przypadku pozostałych form działalności (opis procesu poniżej).
-
Dla pozostałych form działalności proces otwarcia rachunku odbywa się w sposób tradycyjny. Wypełnij na naszej stronie internetowej wniosek Plus Konto Biznes.
Po jego wypełnieniu, skontaktujemy się telefonicznie z osobami wskazanymi we wniosku w celu potwierdzenia danych osobowych. Po potwierdzeniu danych wyślemy na maila dokumenty, które należy wydrukować podpisać zgodnie z reprezentacją określoną w dokumentach rejestrowych (tj. KRS/CEiDG) i odesłać w oryginale na adres naszego Banku. Dodatkowo za pośrednictwem kuriera Poczty Polskiej, do osób wskazanych we wniosku, wyślemy FI (Formularz Identyfikacyjny) celem potwierdzenia tożsamości oraz pobrania wzoru podpisu. Po otrzymaniu zwrotnie prawidłowo wypełnionych i podpisanych dokumentów otworzymy rachunek, a do pełnomocników wyślemy dane do logowania.
Po otrzymaniu kompletu poprawnie podpisanych dokumentów, otworzymy rachunek.
W jaki sposób mogę dodać pełnomocnika do transakcji elektronicznych w rachunku Plus Konto Biznes?
Wypełnij wniosek Ustanowienie Pełnomocnictwa do transakcji elektronicznych.
Po jego wypełnieniu, skontaktujemy się telefonicznie z osobami wskazanymi we wniosku w celu potwierdzenia danych osobowych. Po potwierdzeniu danych wyślemy na maila dokumenty. Otrzymane dokumenty należy wydrukować, podpisać zgodnie z reprezentacją podmiotu określoną w dokumentach rejestrowych (KRS/CEiDG) i wysłać w oryginale na adres Banku.
WAŻNE! Nowa karta pełnomocnictw do transakcji elektronicznych unieważnia poprzednią, dlatego należy w niej wskazać na nowo wszystkie osoby, które mają posiadać dostęp do rachunku (w tym obecne, które mają mieć zachowane pełnomocnictwo),
Po otrzymaniu kompletu poprawnie podpisanych dokumentów, nadamy pełnomocnictwo.
Co należy zrobić w przypadku zmiany reprezentacji, np. zmiany zarządu spółki?
W przypadku zmiany reprezentacji wypełnij wniosek Zmiana reprezentantów firmy.
Po jego wypełnieniu, skontaktujemy się telefonicznie z osobami wskazanymi we wniosku w celu potwierdzenia danych osobowych. Po potwierdzeniu danych wyślemy na maila dokumenty. Otrzymane dokumenty należy wydrukować, podpisać zgodnie z reprezentacją określoną w dokumentach rejestrowych (KRS/CEiDG) i wysłać w oryginale na adres Banku.
WAŻNE! Nowa Karta Wzorów Podpisów unieważnia poprzednią.
Jak wygląda proces otwarcia rachunku Konto e-direct/Plus Konto?
-
Teraz możesz założyć rachunek bez wychodzenia z domu. Wystarczy, że będziesz miał ze sobą dokument tożsamości, by zawrzeć umowę całkowicie zdalnie. Przejdź do wniosku, który znajduje się na naszej stronie internetowej Otwórz konto osobiste, wybierz Konto e-direct lub Plus Konto i dalej postępuj zgodnie z poleceniami, które wyświetlą się w trakcie procesu zakładania konta.
-
Rachunek możesz otworzyć również tradycyjnym sposobem:
Wypełnij wniosek Konto e-direct lub Plus Konto.
Po wypełnieniu wniosku, skontaktujemy się telefonicznie z Tobą w celu potwierdzenia danych osobowych. Po potwierdzeniu danych dokumenty (tj. FATCA i Oświadczenie o Rezydencji Podatkowej CRS) wyślemy na maila. Wydrukuj je, podpisz i odeślij zwrotnie w formie skanu lub zdjęcia. Za pośrednictwem Poczty Polskiej wyślemy do Ciebie pozostałe dokumenty w tym Umowę Rachunku Bankowego w dwóch egzemplarzach, które należy podpisać. Podczas podpisywania dokumentów, kurier potwierdzi Twoją tożsamość. Kurier zabierze jeden egzemplarz umowy i dostarczy do Banku.
Po otrzymaniu kompletu poprawnie podpisanych dokumentów, otworzymy rachunek.
UWAGA! Jeśli chcesz otworzyć Konto e-direct i Plus Konto, to dla każdego rachunku należy wypełnić osobny wniosek.
Czy Volkswagen Bank oferuje rachunki wspólne?
Nie, nie posiadamy w ofercie rachunków wspólnych. Możliwe jest natomiast ustanowienie pełnomocnictwa do rachunku prywatnego (Konto e-direct, Plus Konto).
W jaki sposób mogę dodać pełnomocnika do konta w rachunku Konto e-direct/Plus Konto?
Wypełnij wniosek Ustanowienie Pełnomocnictwa do konta.
Po jego wypełnieniu, skontaktujemy się telefonicznie z osobami wskazanymi we wniosku w celu potwierdzenia danych osobowych. Po potwierdzeniu danych wyślemy na maila dokumenty. Wydrukuj je, podpisz zgodnie z wzorem podpisu złożonym na umowie i wyślij w oryginale na adres Banku.
Za pośrednictwem Poczty Polskiej, do pełnomocnika/ów wyślemy FI (Formularz Identyfikacyjny) celem potwierdzenia tożsamości oraz pobrania wzoru podpisu.
Po otrzymaniu kompletu poprawnie podpisanych dokumentów, nadamy pełnomocnictwo.
Jakie uprawnienia ma pełnomocnik do rachunku prywatnego?
Pełnomocnik posiada te same uprawnienia, co właściciel, za wyjątkiem:
-
zmiany lub wypowiedzenia umowy,
-
ustanawiania dalszych pełnomocnictw,
-
składania dyspozycji na wypadek śmierci Posiadacza,
-
zmiany danych Posiadacza,
-
zawierania umów kredytu, w tym umów o limit kredytowy,
-
wnioskowania o wydanie karty,
-
udzielania zgody na realizację transakcji płatniczej w formie polecenia zapłaty,
-
aktywowania instrumentów płatniczych Posiadacza lub Pełnomocnika.
Czy firma zarejestrowana poza granicami Polski może otworzyć rachunek w Volkswagen Bank?
Nie, rachunek bankowy Plus Konto Biznes może otworzyć wyłącznie firma zarejestrowana na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
Czy Volkswagen Bank prowadzi rachunki w obcych walutach?
Nie. Oferujemy produkty wyłącznie w PLN.
Jak mogę zmienić dane osobowe?
Dane możesz zmienić:
-
samodzielnie w Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej – kliknij na symbol ustawień i wybierz ikonę Dane osobowe → Edytuj dane;
-
telefonicznie pod numerem tel. 800 103 301 (z telefonów stacjonarnych) lub (22) 528 96 28 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy) po zalogowaniu numerem Klienta i Telekodem;
-
przez zakładkę Wnioski dostępnej w Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej;
-
poczty tradycyjnej wysyłając dyspozycję pisemną.
Samodzielną modyfikację danych należy potwierdzić kodem PIN w aplikacji.
W przypadku posiadania autoryzacji za pomocą hasła SMS, samodzielną modyfikację danych należy potwierdzić hasłem do autoryzacji oraz jednorazowym kodem otrzymanym w wiadomości SMS.
Czy dyspozycja wkładem na wypadek śmierci może obejmować osobę niepełnoletnią?
Tak, ale osoba ta będzie mogła samodzielnie dysponować środkami po uzyskaniu pełnoletności.
Kto powinien podpisywać dokumenty w celu otwarcia rachunku Plus Konto Biznes?
Na dokumentach do otwarcia rachunku Plus Konto Biznes należy złożyć podpisy zgodnie z reprezentacją określoną w dokumentach rejestrowych firmy, np. KRS, CEiDG.
Czy posiadając rachunek Plus Konto Biznes mogę wnioskować o kartę płatniczą?
Tak. Wypełnij wniosek Zamówienie karty płatniczej Visa Biznes.
Po jego wypełnieniu, skontaktujemy się telefonicznie z osobami wskazanymi we wniosku w celu potwierdzenia danych osobowych. Po potwierdzeniu danych wyślemy na maila dokumenty. Otrzymane dokumenty należy wydrukować, podpisać zgodnie z reprezentacją określoną w Kracie Wzorów Podpisów i wysłać w oryginale na adres Banku.
Możemy wydać kartę płatniczą również dla osoby, która nie jest pełnomocnikiem do rachunku Plus Konto Biznes. Jeśli wskażesz taką osobę we wniosku, wyślemy do niej dodatkowo FI (Formularz Identyfikacyjny) w celu potwierdzenia tożsamości i pobrania wzoru podpisu.
Po otrzymaniu kompletu poprawnie podpisanych dokumentów, wydamy kartę.
Czy mogę wnioskować o kartę płatniczą dla pełnomocnika do rachunku Konto e-direct?
Tak, w celu wydania karty dla pełnomocnika:
-
skontaktuj się z naszą Infolinią pod numerem tel. (22) 528 96 28 logując się numerem Klienta i Telekodem i złóż dyspozycję wydania karty dodatkowej dla pełnomocnika lub,
-
złóż dyspozycję w Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej przez zakładkę Wiadomości. W treści prosimy wskazać, dla którego pełnomocnika ma zostać wydana karta lub,
-
wyślij pismo w oryginale na adres Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce, Rondo ONZ1, 00-124 Warszawa
WAŻNE ! Dyspozycja może zostać złożona wyłącznie przez właściciela rachunku.
Czy można nadawać indywidulane uprawnienia do obsługi rachunku Plus Konto Biznes?
Tak. Taką funkcjonalność umożliwia usługa BiznesBanking. Dzięki tej usłudze administrator może nadawać uprawnienia np. wyłącznie do podglądu do rachunku lub tylko do akceptacji przelewów. Na wniosku o aktywację usługi Biznes Banking należy wskazać, kto ma posiadać funkcję administratora.
Jak aktywować usługę:
-
Wypełnij Wniosek o Usługę BiznesBanking;
-
wypełnij wniosek i podpisz go zgodnie z reprezentacją określoną w Kracie Wzorów Podpisów;
-
następnie odeślij wniosek w oryginale na adres Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce, Rondo ONZ1, 00-124 Warszawa;
-
do nowych osób (jeśli takie będą wskazane we wniosku) dodatkowo wyślemy kuriera z FI (Formularzem Identyfikacyjnym) celem potwierdzenia tożsamości i pobrania wzoru podpisu,
-
po otrzymaniu wszystkich niezbędnych oraz poprawnie wypełnionych i podpisanych dokumentów aktywujemy usługę. Zmiana będzie widoczna po zalogowaniu do Serwisu e-direct.
Czy na Karcie Wzorów Podpisu mogę wskazać inne osoby niż wynika to z dokumentów rejestrowych firmy?
Tak. To Klient decyduje, kto ma być upoważniony do reprezentacji firmy w Banku, jednakże Kartę Wzorów Podpisów należy podpisać zgodnie z reprezentacją firmy, określoną w dokumentach rejestrowych firmy, np. CEiDG, KRS.
Lokaty
Potrzebuję części środków z założonej lokaty. W jaki sposób mogę z nich skorzystać?
W przypadku zamiaru podjęcia części środków z lokaty, należy zakończyć depozyt przed terminem, a następnie otworzyć nowy na pozostałą kwotę po odjęciu środków.
WAŻNE ! W przypadku zerwania lokaty, wysokość wypłaconych odsetek zgodnie z Tabelą Prowizji i Opłat wynosi 50% odsetek należnych za okres utrzymywania środków na lokacie.
Czy mogę dopłacić środki do lokaty?
Nie. Nie ma możliwości dopłaty środków do aktywnej lokaty.
Jaka jest godzina graniczna dla złożenia dyspozycji otwarcia lokaty?
Godzina graniczna dla złożenia dyspozycji otwarcia lokaty, zapewniająca jej realizację w tym samym dniu to 20:00 (codziennie).
Jeśli dyspozycja ta zostanie złożona po godzinie 20:00, za datę realizacji i otwarcia lokaty uznajemy kolejny dzień.
Karty
Jak aktywować kartę?
Kartę aktywujesz:
-
samodzielnie – po zalogowaniu do Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej należy wybrać zakładkę „Karty → Aktywuj kartę”;
-
składając wniosek w Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej - należy wybrać zakładkę „Wnioski → Złóż, lista dostępnych → Aktywacja karty płatniczej”;
-
telefonicznie – kontaktując się z konsultantami: 800 103 301 (z telefonów stacjonarnych) lub (22) 528 96 28 po uprzednim zalogowaniu numerem Klienta i Telekodem,
-
pisemne wysyłając podpisaną dyspozycję na adres Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce, Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa.
W jaki sposób rozliczane są transakcje bezgotówkowe wykonywane za granicą oraz wypłaty z bankomatu?
Szczegółowe informacje dotyczące rozliczenia transakcji bezgotówkowych znajdują się pod adresem: https://www.vwfs.pl/pomoc-i-informacje/platnosci.html
Dlaczego na koncie są zablokowane środki po płatności kartą?
Środki blokowane są na poczet wykonanych transakcji w punktach usługowo-handlowych oraz bankomatach. Operacje te rozliczane są maksymalnie w ciągu 8 dni roboczych.
Co to jest kod CVV (pełna nazwa to CVV2)i gdzie go znajdę?
Kod CVV2 jest to 3-cyfrowy kod będący dodatkowym zabezpieczeniem przed nieuprawnionym, zdalnym użyciem karty płatniczej przy transakcjach dokonywanych przez Internet lub telefonicznie. Kod ten umieszczony jest na rewersie karty VISA, przy pasku podpisu użytkownika. Zazwyczaj na pasku podpisu znajduje się seria liczb, 3 ostatnie tworzą kod CVV2. Podczas transakcji internetowej lub przez telefon, kod CVV2 ułatwia sprzedawcy zweryfikowanie właściciela karty. Informacja o numerze CVV2 znajduje się jedynie na karcie płatniczej i w systemie Banku - wystawcy karty płatniczej.
Zgubiłem/nie pamiętam kodu PIN do karty VISA, czy mogę go odzyskać?
Odzyskanie kodu PIN do karty jest niemożliwe. Konieczne jest wygenerowanie nowego. W tym celu należy złożyć zamówienie:
-
przez Serwis e-direct – po zalogowaniu do konta wybierz zakładkę „Wnioski → Złóż, lista dostępnych → Zamówienie nowego PIN lub,
-
telefonicznie – skontaktuj się z konsultantami: 800 103 301 (z telefonów stacjonarnych) lub 22 528 96 28 po zalogowaniu numerem Klienta i Telekodem lub,
-
pisemne wysyłając podpisana dyspozycję na adres Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce, Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa.
Co to jest Visa Cash back?
Jest to usługa Visa International, do której przystąpił Volkswagen Bank – polega na możliwości wypłaty gotówki do 300 PLN w kasie sklepu przy dokonywaniu zakupów. Warunkiem jest zapłata kartą płatniczą (wszystkie karty wydane przez Volkswagen Bank) za zakupy w dowolnej kwocie. Prowizja za tą usługę pobierana jest zgodnie z aktualną Tabelą Prowizji i Opłat.
Czy mogę skorzystać z usługi Visa Cash Back za granicą?
Korzystanie z usługi Visa Cash Back nie jest możliwe za granicą. Usługa dostępna jest na terenie Polski w wybranych supermarketach, na stacjach benzynowych, w sklepach i innych punktach handlowo-usługowych.
Moja karta została zatrzymana przez bankomat - co mam robić?
Niezwłocznie zastrzeż kartę samodzielnie po zalogowaniu do Serwisu e-direct lub poprzez kontakt z infolinią Banku tel. (22) 528 96 28. Umożliwiamy zastrzeżenie karty 24 h/ 7 dni w tygodniu.
Można także złożyć dyspozycję wydania nowej karty w miejsce zastrzeżonej. W tym celu:
-
skontaktuj z naszą Infolinią logując się numerem Klienta i Telekodem lub
-
złóż dyspozycję po zalogowaniu do Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej za pomocą zakładki Wnioski → Złóż, Lista dostępnych → Zamówienie karty w miejsce zastrzeżonej.
Czy mogę zmienić limit dziennych wypłat z bankomatu?
Tak. Limity zmienisz:
-
samodzielnie po zalogowaniu do Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej korzystając z zakładki Karty,
-
poprzez złożenie dyspozycji w zakładce Wnioski;
-
kontaktując się z naszą Infolinią pod numerem telefonu 22 528 96 28 logując się numerem Klienta i Telekodem.
Wysokość limitów dziennych jest niezależna od funkcjonalności bankomatów w zakresie maksymalnej kwoty jednorazowej wypłaty gotówkowej – zarządzanej przez dostawcę bankomatu.
Czy kartami Volkswagen Bank można płacić w Internecie?
Tak. Płatności internetowe kartami Visa Volkswagen Bank są realizowane z zabezpieczeniem 3D Secure. (Verified by Visa) pod warunkiem, że:
-
Sprzedawca – akceptant transakcji internetowej – udostępnia dokonywanie transakcji z 3D Secure;
-
Użytkownik karty zweryfikuje/ustawi limity dzienne transakcji internetowych oraz sprawdzi czy podał bankowi swój aktualny numer telefonu komórkowego, a w razie konieczności dokona jego zmiany (będzie on potrzebny do otrzymywania jednorazowych haseł 3D Secure) i/lub ma zainstalowaną aplikację Volkswagen Bank PL, poprzez którą może autoryzować płatność kartą Visa.
Zabezpieczenie 3D Secure - co to jest i jak z niego korzystać?
Karty debetowe Visa są gotowe do dokonywania bezpiecznych transakcji internetowych z użyciem zabezpieczenia 3D Secure. Posiadacz karty nie musi dokonywać rejestracji, aby skorzystać z tej usługi.
1. Czym jest usługa 3D Secure?
3D Secure jest standardem zabezpieczenia transakcji dokonywanych kartami płatniczymi w sklepach internetowych, z wykorzystaniem bezpiecznego protokołu przyjętego przez organizacje płatnicze Visa International oraz MasterCard.
W przypadku kart Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce jest to zabezpieczenie organizacji płatniczej Visa, zatem ta usługa może być nazywana zamiennie: 3D Secure lub Verified by Visa lub Visa Secure.
Usługa 3D Secure umożliwia dokonywanie zakupów kartą płatniczą w Internecie z dodatkowym uwierzytelnieniem posiadacza karty poprzez zalogowanie się do Aplikacji Volkswagen Bank PL lub podanie jednorazowego hasła w wiadomości SMS.
2. Realizacja transakcji w 3DS?
-
Wprowadź dane karty do płatności i zatwierdź
-
Zautoryzuj płatność: jeśli posiadasz Aplikację Volkswagen Bank PL otrzymasz PUSH do akceptacji płatności lub jednorazowe hasło w wiadomości SMS (niektórzy akceptanci nadal obsługują starą wersję protokołu 3DS - będziesz autoryzował transakcje tylko z użyciem hasła sms.),
wtedy odpowiednio: jeśli - otrzymałeś PUSH na telefon:
-
Zaloguj się do Aplikacji Volkswagen Bank PL i potwierdź autoryzację.
-
Wróć na stronę sklepu i potwierdź dokonaną autoryzację, kliknij na przycisk Dalej;
jeśli otrzymałeś hasło w wiadomości SMS:
-
Na dedykowanym ekranie wprowadź hasło 3D Secure (6 cyfr), które otrzymasz w wiadomości SMS na swój telefon komórkowy (wskazany bankowi). W przypadku potrzeby wygeneruj ponownie hasło, klikając „Wyślij ponownie hasło”. Wtedy wpisz ponownie otrzymane nowe hasło SMS.
Uwaga! Ważne jest, aby zgłosić do Banku aktualny numer telefonu komórkowego, na który mają docierać hasła jednorazowe 3D Secure oraz pamiętać o aktualizacji danych w przypadku zmiany numeru telefonu.
3. Co się stanie w sytuacji, kiedy mój numer telefonu nie będzie znajdował się w systemie Banku lub nie będzie aktualny?
W takim przypadku transakcja internetowa w sklepie, który honoruje zabezpieczenie 3D Secure, nie będzie mogła być uwierzytelniona poprzez hasło otrzymane w wiadomości SMS i nie dojdzie do skutku. Konieczne będzie zgłoszenie/aktualizacja w Banku numeru telefonu komórkowego.
4. W jaki sposób można w Banku zaktualizować dane dotyczące telefonu?
Numer telefonu może zostać zmieniony przez klienta poprzez jedną z poniższych opcji:
-
kontakt z Infolinią Banku tel. (22) 528 96 28, 800 103 301 logując się numerem Klienta i Telekodem;
-
samodzielnie w Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej, kliknij na symbol ustawień, następnie wybierz okno „Dane osobowe → Edytuj dane";
-
poprzez złożenie wniosku o zmianę danych - po zalogowaniu do Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej;
-
złożenie pisemnej dyspozycji w Punkcie Obsługi Klienta Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce (Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa, wejście od ul. Świętokrzyskiej);
-
poprzez złożenie pisemnej dyspozycji i wysłanie jej na adres Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce (Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa).
5. Gdzie i kiedy można dokonać transakcji z usługą 3D Secure?
Większość sklepów internetowych honoruje płatności z zabezpieczeniem 3D Secure. Dokonując płatności kartami w sklepach internetowych, zawsze zwróć uwagę czy w panelu płatności jest Verified by Visa lub Visa Secure. Jeśli jest, oznacza to, że sklep internetowy obsługuje bezpieczne płatności.
6. Kiedy można skorzystać z usługi 3D Secure?
Skorzystanie z usługi 3D Secure jest możliwe, jeżeli:
- Bank wydający kartę płatniczą udostępnił usługę 3D Secure (Verified by Visa) dla kart wydawanych dla swoich klientów.
- Posiadacz karty:
- podał Bankowi prawidłowy i aktualny numer telefonu komórkowego, na który będzie wysyłane jednorazowe hasło SMS podczas transakcji,
- zgłosił do Banku wartość i ilość limitu dziennego dla transakcji internetowych. Limit ten nie może być większy niż dzienny Limit transakcji bezgotówkowych dla danej karty płatniczej Visa.
- podał Bankowi prawidłowy i aktualny numer telefonu komórkowego, na który będzie wysyłane jednorazowe hasło SMS podczas transakcji,
7. Jakie są korzyści wynikające z usługi 3D Secure?
Jest to wygodny i bezpłatny sposób zabezpieczenia transakcji internetowych, dokonanych kartą płatniczą. Korzystanie z 3D Secure to przede wszystkim dodatkowe bezpieczeństwo, ponieważ występuje dodatkowa autoryzacja płatności poprzez logowanie do aplikacji Volkswagen Bank PL lub poprzez jednorazowe hasło z wiadomości SMS.
8. Jakie dane posiadacz karty powinien podać, aby transakcja z 3D Secure mogła zostać zrealizowana?
Posiadacz karty po wybraniu sposobu płatności za pomocą karty płatniczej, podaje:
-
dane karty, o które prosi sklep, m.in. datę ważności i numer karty oraz CVV2 (trzycyfrowy numer znajdujący się na odwrocie karty);
-
dalsze potwierdzenie płatności w zależności od metody autoryzacji (patrz pkt.2 Realizacja transakcji w 3DS).
Uwaga! Podczas takiej płatności Bank nigdy nie prosi o numer PIN do karty płatniczej.
9. Czy zapłacę kartą w sklepie internetowym, który nie wdrożył usługi 3D Secure?
Tak. W tym przypadku płatność przebiega tradycyjnie. Wystarczy podać dane karty wymagane przez sklep, m.in. datę ważności i numer karty oraz CVV2. Sposób potwierdzenia płatności w danym sklepie uzależniony jest także od technologii zabezpieczeń płatności, wdrożonej u danego akceptanta.
Karty Visa, transakcje zbliżeniowe – co warto wiedzieć?
1. Co to są transakcje zbliżeniowe?
Transakcje zbliżeniowe to płatności lub wypłata gotówki przy wykorzystaniu antenki NFC i funkcji zdalnej transmisji informacji zawartych na karcie. Mogą one być realizowane w punktach handlowo-usługowych wyposażonych w terminal POS z czytnikiem kart zbliżeniowych oraz w bankomatach pozwalających na zbliżeniową wypłatę gotówki.
2. Jakie są zalety korzystania z karty Visa z funkcją zbliżeniową?
Głównymi zaletami są:
- komfort użytkowania – wystarczy zbliżyć kartę płatniczą do czytnika terminala obsługującego ten rodzaj płatności,
- oszczędność czasu – transakcja trwa kilka sekund,
- bezpieczeństwo – nie ma potrzeby podawania karty sprzedawcy, a tym samym narażenia się na skopiowanie danych z karty przez osoby trzecie.
3. Jak można zidentyfikować, że karta Visa posiada funkcję płatności zbliżeniowych?
Karty Visa, które mają możliwość realizacji transakcji zbliżeniowych posiadają specjalny znak graficzny – falę radiową, identyfikującą fakt, iż karta wyposażona jest w antenę radiową umożliwiającą zdalną transmisję danych pomiędzy mikroprocesorem a czytnikiem kart zbliżeniowych.
4. Czy kartami Visa Volkswagen Bank można płacić i wypłacać zbliżeniowo?
Tak, karty wszystkie karty Visa posiadają funkcjonalność zbliżeniową. Transakcje zbliżeniowe realizowane są w oparciu o dzienny limit transakcji bezgotówkowych lub gotówkowych przypisanych do karty. Informacja w tym limicie znajduje się zarówno na Card Mailerze, do którego dołączona jest karta Visa wysyłana do jej użytkownika, jak i bankowości elektronicznej / aplikacji mobilnej w zakładce Karty.
5. Gdzie można dokonywać płatności zbliżeniowych?
Punkty handlowo-usługowe akceptujące płatności zbliżeniowe są oznaczone naklejkami, na których widnieje symbol płatności zbliżeniowych:
6. Jak można wyłączyć funkcję zbliżeniową na karcie?
Karty Visa Volkswagen Bank są wysyłane do Klientów, jako karty nieaktywne, z włączoną funkcją zbliżeniową, jednak ona nie działa do czasu aktywacji karty. Pierwsza transakcja kartą może być wykonana (po jej aktywacji) stykowo – zawsze wtedy wymagany jest PIN.
Aby zrezygnować z funkcji zbliżeniowej na karcie, należy zadzwonić na Infolinię Banku, lub wysłać dyspozycje poprzez bankowość elektroniczną/ aplikację mobilną Banku bądź zgłosić się do Punktu Obsługi Klienta.
7. Jakie są ograniczenia w ramach transakcji zbliżeniowych?
Karty Visa z funkcją zbliżeniową funkcjonują w oparciu o:
- limit wynikający z ustawień organizacji Visa: transakcje do 100 zł są wykonywane bez podania PIN-u, powyżej 100 zł wymagane jest każdorazowe podanie PIN-u.
W niektórych przypadkach może być wymaganie podanie PIN-u (niezależnie od kwoty) ze względu na silne uwierzytelnienie transakcji - dzienny limit transakcji bezgotówkowych, przypisanych do danej karty Visa.
8. Czy przechowywanie w portfelu obok siebie dwóch kart z funkcją zbliżeniową może je zniszczyć lub zakłócić ich funkcje zbliżeniowe?
Nie. Karty Visa z funkcją zbliżeniową są urządzeniami pasywnymi – same z siebie nie emitują fal radiowych i nie zakłócają się nawzajem.
9. Czy transakcja zbliżeniowa jest on-line czy off-line?
Każda transakcja wykonywana przy użyciu karty Visa Volkswagen Banku jest realizowana w środowisku on-line, czyli jest autoryzowana, tzn. weryfikowane są parametry karty (status karty, data ważności, limity dzienne transakcji bezgotówkowych) oraz dostępne środki na rachunku (w wyniku tego powstanie blokada autoryzacyjna) – bez względu na kwotę transakcji. Zatem każda transakcja – także zbliżeniowa bez względu na kwotę będzie autoryzowana.
10. Czy to oznacza, że gdy karta zostanie skradziona, złodziej będzie mógł dokonać dowolną ilość transakcji zbliżeniowych kartą?
Nie, Bank monitoruje ilość transakcji zbliżeniowych. Niezależnie od kwoty może to być wymagane podanie PIN-u z uwagi na silne uwierzytelnienie transakcji.
Niezależnie od powyższego bardzo ważne jest zastrzeżenie karty w przypadku zagubienia lub kradzieży karty.
11. Kiedy przy transakcjach zbliżeniowych wymagane jest podanie numeru PIN?
Każdorazowo jeżeli kwota transakcji zbliżeniowej kartą Visa w terminalu POS przekroczy 100 PLN, wówczas należy wprowadzić numer PIN. Ze względów bezpieczeństwa prosimy pamiętać o zasłanianiu dłonią PIN-padu (przy terminalu POS) wprowadzając numer PIN, podczas realizacji transakcji. Niezależnie od tego bank może wymagać podanie PINu także przy innych płatnościach zbliżeniowych.
Wypłata gotówki zbliżeniowa – zawsze wymaga podania PINu.
12. Jaki są sposoby autoryzacji transakcji zbliżeniowych?
Każda transakcja jest autoryzowana: weryfikowane są parametry karty oraz dostępne środki na rachunku (w wyniku tego powstanie blokada autoryzacyjna).Dodatkowo płatności zbliżeniowe powyżej kwoty 100 zł autoryzowane są poprzez podanie numeru PIN.
13. Czy płatności zbliżeniowe są akceptowane poza Polską?
Tak, jeśli terminal, przy użyciu którego jest wykonywana transakcja, jest dostosowany do obsługi tego rodzaju płatności.
14. Czy płatności zbliżeniowe są bezpieczne?
Tak. Transakcja dokonana przy użyciu technologii zbliżeniowej gwarantuje taki sam poziom bezpieczeństwa, jak transakcja wykonywana standardową kartą płatniczą.
Płatności zbliżeniowe są potwierdzane PINem. Każda transakcja jest autoryzowana: weryfikowane są parametry karty oraz dostępne środki na rachunku (w wyniku tego powstanie blokada autoryzacyjna).Dodatkowo płatności zbliżeniowe w kraju powyżej kwoty 100 zł autoryzowane są poprzez podanie numeru PIN. Wartość jednej płatności zbliżeniowej poza krajem zależy jednak od tego, jaki limit dla takiej operacji obowiązuje w danym kraju, czyli limit ustawiony na terminalu POS (w większości krajów strefy euro - 50 euro lub gdy suma kolejnych transakcji zbliżeniowych bez podania PIN-u przez użytkownika jest wyższa niż limit wynikający z przepisów Dyrektywy PSD2 aktualnie 150 euro).
15. Jak przebiega płatność zbliżeniowa?
Płatność zbliżeniowa może zostać wykonana tylko pod warunkiem, że ta funkcjonalność jest włączona na karcie. Płatność zbliżeniowa przebiega w następujący sposób:
- Klient zgłasza chęć zapłaty kartą z funkcjonalnością zbliżeniową,
- sprzedawca wprowadza na terminalu POS kwotę transakcji,
- karta aktywuje się tylko na sygnał wysyłany z czytnika terminala POS jedynie w chwili dokonywania konkretnej płatności,
- karta musi być zbliżona do czytnika na bardzo małą odległość – przy czym trzeba ją przytrzymać przy nim przez około pół sekundy,
- po przyjęciu płatności czytnik urządzenia od razu deaktywuje się. Brak możliwości dokonania „przypadkowej płatności” zbliżeniowej ani zapłacenia za zakupy innej osoby,
- nie ma możliwości zapłacenia dwa razy za te same zakupy, nawet jeśli zbliżona zostanie karta do czytnika terminala POS kilka razy,
- powyżej kwoty 100zł oraz w wybranych transakcjach płatność wymaga podania kodu PIN.
16. Co należy zrobić w przypadku zagubienia, utraty lub kradzieży karty?
Gdy istnieje podejrzenie, że karta Visa została zagubiona, skradziona lub jest w posiadaniu osób niepowołanych należy natychmiast dokonać jej zastrzeżenia poprzez:
- bankowość elektroniczną/aplikację mobilną – sekcja Karty lub
- kontakt z Infolinią Volkswagen Banku pod numerem telefonu: (22) 528 96 28 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy), +48 800 103 301 lub
- wizytę w Punkcie Obsługi Klienta Volkswagen Bank w Warszawie (budynek Rondo 1, wejście od ul. Świętokrzyskiej), który jest czynny od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 17:00.
Warto też pamiętać, że odpowiedzialność, zgodnie z Regulaminem, jest następująca:
- użytkownik karty odpowiada za nieautoryzowane transakcje do wysokości równowartości w walucie polskiej 50 euro (według kursu średniego walut ogłoszonego przez NBP z dnia wykonania transakcji),
- użytkownik karty odpowiada w pełnej kwocie za transakcje nieautoryzowane, jeśli doprowadził do nich umyślnie, w wyniku rażącego niedbalstwa i naruszenia obowiązków, zgodnie z treścią Regulaminu.
Jednak klient - użytkownik karty odpowiada w pełnej kwocie za transakcje nieautoryzowane, jeśli doprowadził do nich umyślnie, w wyniku rażącego niedbalstwa i naruszenia obowiązków, zgodnie z treścią Regulaminu.
17. Czy karty z funkcją płatności zbliżeniowych można używać jedynie do płatności zbliżeniowych?
Nie tylko. Można także dokonywać transakcji przy użyciu karty Visa w tradycyjny - stykowy sposób:
- w terminalu POS, w tym jako transakcje w ramach usług cash back (wypłata gotówki podczas realizacji płatności za zakupy),
- w bankomacie,
- w kasie banku,
- poprzez Internet.
18. Czy transakcje zbliżeniowe można wykonać tylko z użyciem plastiku karty? Transakcje zbliżeniowe można wykonać także z zużyciem urządzenia mobilnego: telefon, zegarek lub opaska gdy karta Visa zostanie zapisana w portfelach cyfrowych.
Więcej informacji na ten temat znajduje się na stronie: Płatności mobilne
Płatności
Czy istnieje możliwość otrzymania przelewu z zagranicy?
Tak. W celu prawidłowego zaksięgowania przelewu należy podać następujące dane:
-
dane odbiorcy (imię i nazwisko/nawa podmiotu/adres),
-
numer SWIFT/BIC: INGBPLPW,
-
numer IBAN: PL a następnie 26-cyfrowy numer rachunku.
Przelewy z zagranicy na rzecz Volkswagen Bank rozliczane są za pośrednictwem ING Bank Śląski według własnego kursu kupna waluty. Za przewalutowanie transakcji pobierana jest opłata zgodna z Tabelą Prowizji i Opłat.
Jaki jest kod SWIFT Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce?
Kod SWIFT (BIC code) Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce jest następujący: INGBPLPW
Co to jest IBAN?
IBAN (International Bank Account Number) to międzynarodowy format numeru rachunku bankowego obowiązujący w UE oraz krajach spoza UE. Numer IBAN jest wymagany dla przelewów na zagraniczne konta bankowe i przelewów z konta w banku zagranicznym na konto krajowe. W przypadku Polski IBAN składa się z kodu kraju – PL - i 26 cyfr, pisze się go w formie ciągłej, tzn. bez spacji i myślników, np. PLXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.
Ogólne zasady prawidłowej konstrukcji rachunków NRB i IBAN:
NRB - w rozliczeniach krajowych - w postaci:
XX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX
C < --A--- > < ---------B--------->
A - numer rozliczeniowy
B - numer rachunku bankowego
C - liczba kontrolna
IBAN - w rozliczeniach transgranicznych - w postaci:
PL XX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX
D C < ---A--- > < ---------B--------->
A - numer rozliczeniowy
B - numer rachunku bankowego
C - liczba kontrolna
D - kod kraju
Co to jest Polecenie Zapłaty?
Polecenie zapłaty to bezgotówkowa forma rozliczeń bankowych. Przeprowadzanie rozliczeń w tej formie wymaga, aby zarówno dłużnik jak i wierzyciel posiadali rachunki w bankach, które zawarły porozumienie o stosowaniu polecenia zapłaty, a dłużnik wyraził zgodę na obciążanie jego rachunku w tej formie. W przeciwieństwie do polecenia przelewu stroną inicjującą jest wierzyciel. Uznanie rachunku wierzyciela następuje po uzyskaniu środków przez jego bank od banku dłużnika, wystarczających do pokrycia dyspozycji. Bank wyróżnia dwa rodzaje poleceń zapłaty:
-
obciążeniowe – gdy środki na poczet polecenia zapłaty zostają przesłane z rachunku w Volkswagen Bank do banku odbiorcy
-
uznaniowe – gdy środki z innego banku, w którym Klient prowadzi rachunek zasilają rachunek prowadzony w Volkswagen Bank.
Czy istnieje możliwość zwrotu środków ze zrealizowanego Polecenia Zapłaty?
Posiadacz rachunku ma prawo wystąpić o zwrot kwoty zrealizowanej transakcji polecenia zapłaty w terminie:
-
56 dni kalendarzowych - osoby fizyczne,
-
5 dni roboczych – w przypadku pozostałych podmiotów,
Okres ten liczony jest od dnia zaksięgowania polecenia zapłaty na koncie klienta. Posiadacz powinien złożyć do Banku dyspozycję pisemną, która będzie zawierać identyfikator płatności lub inne dane umożliwiające identyfikację zlecenia płatniczego. Dyspozycję pisemną można złożyć w internetowym serwisie transakcyjnym (zakładka Wiadomości, tj. ikona koperty) lub pocztą tradycyjną.
Z powodu braku środków nie doszło do realizacji Polecenia Zapłaty. Następnie dokonałem wpłaty na konto. Czy polecenie zapłaty zrealizuje się automatycznie?
Polecenie Zapłaty jest każdorazowo realizowane na podstawie żądania wierzyciela. W celu weryfikacji czy kwota zostanie pobrana, należy skontaktować się z usługodawcą/kontrahentem (istnieje możliwość dokonania ponownej próby zrealizowania Polecenia Zapłaty).
W jakich godzinach odbywają się sesje wychodzące i przychodzące Banku?
Sesje przychodzące są księgowane w godzinach:
I sesja - do godziny 13:00
II sesja - do godziny 16:00
III sesja - do godziny 18:00
Sesje wychodzące księgowane są w godzinach:
I sesja - godzina 7:55
II sesja - godzina 11:45
III sesja - godzina 14:15 (godzina graniczna*)
Godzina graniczna* dla przelewów pomiędzy rachunkami (w tym dla złożenia dyspozycji otwarcia lokaty) w Volkswagen Bank: 20:00 (codziennie).
Godzina graniczna* dla przelewów od 1 mln PLN (realizowane w systemie Sorbnet): 13:55 (poniedziałek - piątek).
WAŻNE! Przelewy do Urzędu Skarbowego (US) i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) niezależnie od kwoty nie mogą być wysłane SORBNETEM.
* godzina graniczna - najpóźniejsza godzina złożenia dyspozycji przelewu zapewniająca jego realizację w tym samym dniu.
W jaki sposób mogę zmodyfikować zlecenie stałe?
Kliknij na wiersz wybranego zlecenia stałego, następnie wybierz „Dodatkowe opcje → Edytuj”. Pola, które podlegają modyfikacji to:
-
Kwota,
-
Tytuł,
-
Data pierwszej realizacji,
-
Powtarzaj co,
-
Data zakończenia.
Edycja zlecenia stałego wymaga potwierdzenia kodem PIN w aplikacji Volkswagen Bank PL lub hasłem do autoryzacji i jednorazowym kodem otrzymanym w wiadomości SMS (w zależności od posiadanej metody autoryzacji).
Aby wyświetlić aktywne zlecenia stałe, wybierz z menu po lewej stronie zakładkę Przelewy, następnie po prawej stronie wybierz Pokaż filtry i zaznacz checkbox Zlecenia stałe.
W jaki sposób mogę odzyskać środki wysłane na niewłaściwe konto?
Na wniosek Klienta możemy wysłać zgłoszenie do banku odbiorcy z prośbą o zwrot przelewu. Warunkiem zwrotu środków jest wyrażenie przez odbiorcę przelewu zgody na realizację tej dyspozycji.
Wniosek o zwrot błędnie wykonanego przelewu, można złożyć telefonicznie pod nr tel. (22) 528 96 28 logując się numerem Klienta i Telekodem lub przez pocztę wewnętrzną w Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej.
Za realizację dyspozycji zwrócenia się do banku odbiorcy z prośbą o zwrot przelewu pobierana jest opłata zgodnie z Tabelą Prowizji i Opłat.
W jakiej formie należy wprowadzić numer rachunku przy realizacji przelewu?
Numer rachunku bankowego powinien składać się zawsze z 26 cyfr. Numer rachunku można wprowadzić:
-
bez spacji w formacie xxyyyyyyyyzzzzzzzzzzzzzzzz
-
lub ze spacjami w formacie xx yyyy yyyy zzzz zzzz zzzz zzzz,
gdzie:
x - liczba kontrolna,
y - numer rozliczeniowy Banku,
z - numer rachunku Klienta.
Niedopuszczalne jest wprowadzenie kresek w numerze rachunku bankowego.
Czy mogę anulować przelew, który już zaakceptowałem?
Przelew, który został zatwierdzony kodem PIN w aplikacji Volkswagen Bank PL lub jednorazowym kodem SMS (w zależności od posiadanej metody autoryzacji), a jego data realizacji jest bieżąca, nie może zostać anulowany.
W przypadku przelewu zdefiniowanego po godzinie granicznej, tj. po godzinie 14:20, gdzie data realizacji dyspozycji przypada na kolejny dzień roboczy, Klient ma możliwość samodzielnego anulowania transakcji wybierając z menu po lewej stronie zakładkę „Przelewy, pokaż transakcje → Aktywne”. Następnie kliknij na wiersz wybranego przelewu i wybierz Dodatkowe opcje → Anuluj.
Anulowania można dokonać do końca dnia poprzedzającego dzień realizacji dyspozycji.
Anulowanie przelewu wymaga potwierdzenia kodem PIN w aplikacji Volkswagen Bank PL lub hasłem do autoryzacji oraz jednorazowym kodem otrzymanym w wiadomości SMS (w zależności od posiadanej metody autoryzacji).
Za jaki okres dostępna jest historia operacji w systemie obsługi internetowej?
W internetowym serwisie transakcyjnym historia rachunku dostępna jest od daty jego otwarcia.
Co to jest Szablon?
Szablon jest to zdefiniowany przelew z wpisanymi danymi odbiorcy. Dzięki szablonowi nie musisz za każdym razem wypełniać danych odbiorcy. Jeżeli chcesz wykonywać przelew do odbiorcy zdefiniowanego, najpierw musisz utworzyć szablon (czyli zapisać odbiorcę oraz dane przelewu).
Jak utworzyć nowy Szablon?
Nowy szablon można utworzyć w Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej:
-
bezpośrednio po zleceniu przelewu do odbiorcy, który ma zostać zdefiniowany wybierając na wyświetlanym komunikacie o przekazaniu płatności do realizacji „Zapisz jako szablon” lub;
-
korzystając z zakładki Przelewy → Dodatkowe opcje → Lista szablonów, następnie po prawej stronie ekranu wybierz „Nowy szablon”.
Utworzenie nowego Szablonu należy potwierdzić kodem PIN w aplikacji Volkswagen Bank PL lub hasłem do autoryzacji i jednorazowym kodem otrzymanym w wiadomości SMS (w zależności od posiadanej metody autoryzacji).
Co to jest „numer TELEdirect” w szablonie?
Numer TELEdirect to numer szablonu służący do realizacji przelewów poprzez automatyczny system telefoniczny (IVR).
Ogólne
W jakich godzinach czynny jest Punkt Obsługi Klientów w siedzibie Banku?
Punkt Obsługi Klientów otwarty jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00.
Jak złożyć reklamację?
Jak złożyć reklamację?
Wszelkie informacje dotyczące sposobu składania pism reklamacyjnych oraz terminu ich rozpatrywania dostępne są pod adresem: https://www.vwfs.pl/pomoc-i-informacje/uslugi-bankowe/dokumenty.html w opcji „pozostałe”.
Gdzie mogę dokonać wpłaty/wypłaty gotówkowej z rachunku w Volkswagen Bank?
Wpłaty i wypłaty gotówki można dokonać w Punkcie Obsługi Klientów znajdującym się przy Rondzie ONZ 1 w Warszawie (budynek Rondo 1, wejście od ul. Świętokrzyskiej). Punkt Obsługi Klientów czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach: 09:00-17:00.
Techniczne
Co to jest Telekod?
Telekod to ciąg 6 cyfr służący do logowania na Infolinii Banku. Jest niezbędny w przypadku chęci uzyskania telefonicznie informacji dotyczących posiadanych produktów w Banku lub złożenia dyspozycji (np. zlecenie przelewu) za pośrednictwem konsultanta.
Nie pamiętam numeru Telekod - co zrobić?
Skontaktuj się z naszym konsultantem pod numer telefonu (22) 528 96 28. Konsultant, po przeprowadzeniu weryfikacji, na numer telefonu przypisany do numer Klienta prześle nowy numer Telekod.
Nowy numer Telekod zamówisz także za pośrednictwem Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej korzystając z zakładki Wnioski.
WAŻNE! Nowy numer Telekod jest jednorazowy i należy go zmienić podczas pierwszego logowania na Infolinii Banku na własne 6 cyfr.
Nie pamiętam numeru Klienta - co zrobić?
Skontaktuj się z naszym Konsultantem: 800 103 301 (z telefonów stacjonarnych) lub 22 528 96 28. Konsultant, po przeprowadzeniu weryfikacji, na numer telefonu przypisany do numeru Klienta prześle Twój Identyfikator.
W jakich godzinach czynna jest Infolinia Banku?
Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00-18:00 oraz w soboty w godzinach 09:00-15:00.
Nie mogę zalogować się do telefonicznego systemu transakcyjnego, dlaczego?
Prosimy o sprawdzenie następujących czynników:
-
aparat telefoniczny należy przełączyć na tryb tonowego wybierania (po wciśnięciu jakiegokolwiek przycisku w słuchawce pojawia się sygnał dźwiękowy);
-
numer Klienta oraz żądane cyfry z Telekodu należy wprowadzić na klawiaturze telefonu niezwłocznie po zapytaniu lektora – opóźnione wprowadzenie danych może być przyczyną odmowy dostępu. Tylko właściwy Telekod (wysłany przez Bank lub zmieniony przez Klienta na własny) umożliwi logowanie.
Skąd mogę mieć pewność, że strona internetowa Banku jest zabezpieczona?
Przy logowaniu się do systemu transakcyjnego na stronie internetowej Banku należy zwrócić uwagę czy w adresie strony jest zabezpieczony „protokół https”.
Przed podaniem danych na stronie logowania należy zawsze upewnić się, czy wyświetlona strona www posiada prawidłowy i ważny certyfikat bezpieczeństwa.
Należy unikać logowania do systemu w miejscach, które potencjalnie mogą być wykorzystane do przechwycenia danych Klienta, a na własnym komputerze należy zadbać o aktualizację oprogramowania i aplikacji kluczowych dla bezpieczeństwa (poprawki systemu operacyjnego, oprogramowanie antywirusowe i firewall).
Centralna Informacja
Co to jest Centralna informacja?
1 lipca 2016 r. Krajowa Izba Rozliczeniowa (KIR) udostępnia nową usługę o nazwie Centralna informacja o rachunkach bankowych.
Centralna informacja o rachunkach to usługa, którą KIR świadczy Bankom i SKOK-om, czyli podmiotom wskazanym przepisami ustawy z dnia 9 października 2015 r. o zmianie ustawy – Prawo bankowe oraz niektórych innych ustaw. Korzystanie z tego narzędzia jest dla Banków i SKOK-ów obligatoryjne.
Ułatwia ona pozyskiwanie informacji o tzw. rachunkach uśpionych, czyli kontach osób zmarłych i zapomnianych rachunkach osób fizycznych we wszystkich Bankach oraz SKOK-ach na terenie Polski. Dzięki tej usłudze uprawnione osoby będą mogły łatwiej i szybciej dowiedzieć się, czy w którejś z tych instytucji znajdują się środki, do których mają prawo.
Do czego służy Centralna informacja?
Centralna informacja umożliwia dostęp do informacji o rachunkach w każdym Banku i SKOK-u. Przed wdrożeniem Centralnej informacji zapytanie o poszukiwany rachunek musiało być adresowane do każdego Banku lub SKOK-u z osobna. Dzięki Centralnej informacji istnieje możliwość otrzymania informacji w jednym miejscu – w placówce instytucji, w której zdecydujemy się złożyć wniosek.
Centralna informacja umożliwia:
- będącemu osobą fizyczną posiadaczowi rachunku lub członkowi SKOK odszukanie własnych rachunków bankowych oraz imiennych rachunków członka SKOK,
- osobie, która uzyskała tytuł prawny do spadku po posiadaczu rachunku lub tytuł prawny do spadku po członku SKOK, odszukanie rachunków bankowych oraz imiennych rachunków członka SKOK osoby zmarłej (spadkodawcy),
- gminie i innym Organom Uprawnionym – w granicach ich ustawowych uprawnień i w zakresie działania Centralnej informacji – odszukanie rachunków bankowych oraz imiennych rachunków członka SKOK, wskazanej przez Organ Uprawniony osoby fizycznej.
Jak można złożyć wniosek?
W celu skorzystania z usługi wnioskodawca (osoba, która uzyskała tytuł prawny do spadku po posiadaczu rachunku, osoba fizyczna poszukująca własnych rachunków, Organ Uprawniony) składa odpowiedni wniosek w wybranym przez siebie Banku lub SKOK-u. Bank lub SKOK kieruje zapytanie do Centralnej informacji, a Centralna informacja kieruje zapytanie do wszystkich Banków i SKOK-ów.
Jakie dane zawiera informacja zbiorcza?
Informacja zawiera wskazanie podmiotów, które prowadziły albo prowadzą rachunek, numer rachunku, informację czy jest on nadal prowadzony, czy jest to rachunek wspólny oraz informację o umowach rachunku bankowego rozwiązanych albo wygasłych z przyczyn określonych w Prawie bankowym (z powodu śmierci posiadacza rachunku albo braku dyspozycji dotyczących rachunku przez okres 10 lat).
Czego nie zawiera informacja zbiorcza?
Nie zawiera ona szczegółowych danych dotyczących rachunku. Uzyskanie takich danych, np.: wysokość salda na rachunku, będzie możliwa wyłącznie w placówce Banku lub SKOK-u, w którym rachunek jest prowadzony.
Czy informacja zbiorcza obejmuje rachunki, do których wskazana we wniosku osoba jest pełnomocnikiem?
Nie. Informacja zbiorcza obejmuje tylko rachunki, których osoba wskazana we wniosku jest posiadaczem lub rachunki prowadzone na rzecz jednoosobowej działalności gospodarczej, spółki cywilnej (o ile osoba wskazana we wniosku prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą lub jest wspólnikiem spółki cywilnej).
Jakimi dokumentami musi posługiwać się wnioskodawca, żeby otrzymać informacje o rachunkach?
W przypadku, gdy wnioskodawcą będzie osoba poszukująca własnych rachunków, wystarczy, że wylegitymuje się dokumentem potwierdzającym jej tożsamość (np. dowodem osobistym).
Wnioskodawca, będący osobą, która uzyskała tytuł prawny do spadku po posiadaczu rachunku, musi wykazać swój tytuł prawny do spadku. Wnioskodawcą będzie spadkobierca, choć może nim być również nabywca spadku, który – zgodnie z art. 1053 kodeksu cywilnego – wstępuje w prawa i obowiązki spadkobiercy.
Spadkobierca musi legitymować się prawomocnym postanowieniem o stwierdzeniu nabycia spadku lub zarejestrowanym aktem poświadczenia dziedziczenia (w szczególnych przypadkach np. obcokrajowców może to być inny dokument potwierdzający prawo do spadku np. zagraniczne orzeczenie) oraz wykazać, że jest spadkobiercą wskazanym w tym dokumencie, np. w oparciu o dowód osobisty. W przypadku nabywcy spadku konieczne jest dodatkowo okazanie umowy nabycia spadku.
Czy uzyskanie informacji zbiorczej jest odpłatne?
Nie. Za uzyskanie informacji zbiorczej na podstawie pisemnego wniosku złożonego w Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce nie jest pobierana opłata.