- Usługi bankowe
- Konto osobiste
- Oszczędności
- Kredyty gotówkowe Volkswagen Bank
- Finansowanie samochodu
- Finansowanie samochodu nowego
- Finansowanie samochodu używanego
- Ubezpieczenia i usługi dodatkowe
- Ubezpieczenia
- Pakiety przeglądów serwisowych
- Strefa kierowcy
- W trakcie trwania umowy
- Zakończenie umowy
- Klienci indywidualni
- Klienci indywidualni
- Klienci biznesowi
- Informacje korporacyjne
- Pomoc i informacje
- Kontakt
Płać jak chcesz! Telefonem, zegarkiem lub opaską.
Wygodnie zapłacisz wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe
Karty Visa Volkswagen Bank możesz dodać do kilku portfeli cyfrowych:
Google Pay
Płać wygodnie smartfonem.
Zapłacisz wszędzie, gdzie istnieje możliwość płacenia kartą zbliżeniowo.
-
Pobierz aplikację Portfel Google ze sklepu Google Play™ i zarejestruj się.
Dodaj swoją kartę Visa wydaną przez Volkswagen Bank - wystarczy, że zrobisz jej zdjęcie lub przepisz ręcznie jej dane (numer karty, datę ważności, kod CVV – na odwrocie karty).
-
Potwierdź, że to Ty dodajesz kartę.
Zrobisz to wpisując w aplikacji jednorazowy kod sms, który otrzymasz na numer telefonu, który podałeś do Banku.
Zaakceptuj Warunki korzystania z aplikacji oraz Regulamin Banku dla płatności kartą stokenizowaną.
Możesz ustawić dodaną kartę jako domyślną do płatności – jeśli masz zapisane inne karty w Google Pay
-
Gotowe!
-
Płać za zakupy w sklepach stacjonarnych.
-
Płać w aplikacjach oraz sklepach internetowych.
-
Wypłacaj gotówkę z bankomatu, który honoruje wypłaty zbliżeniowe.
-
-
Wymagania techniczne: smartfon z systemem Android (4.4 Kit Kat lub nowszym) i włączonym NFC.
-
Portfel Google Pay nie zapisuje Twojego numeru karty ani w aplikacji ani na urządzeniu, ponieważ korzysta tylko z tokenu mobilnego (token zastępuje Twój rzeczywisty numer karty).
-
Ustaw hasło lub kod do Twojego smartfona – jeśli tego nie masz jeszcze.
-
Płacisz wygodnie telefonem zbliżając go na odległość ok 3 cm do znaku płatności zbliżeniowych na terminalu lub w bankomacie.
-
Płacąc w sklepie internetowym nie musisz podawać żadnych danych karty – wybierz Goole Pay i zapłać.
-
Płatności bezgotówkowe smartfonem realizowane są w ramach
-
W historii płatności zobaczysz także nieudane płatności, np. z powodu braku środków lub przekroczonego dziennego limitu płatności bezgotówkowych.
-
Jeśli zgubisz telefon lub zostaniesz okradziony, zablokuj go z dowolnego miejsca za pomocą Menadżera urządzeń Android. Zabezpieczysz telefon nowym hasłem lub usuniesz z niego wszystkie dane.
-
Zgłoś do Banku prośbę o zablokowanie tokenu w portfelu Google Pay.
Garmin Pay
Płatności zbliżeniowe zegarkami Garmin.
Zapłacisz wszędzie, gdzie istnieje możliwość płacenia kartą zbliżeniowo.
-
Pobierz aplikację Garmin Connect Mobile™
Pobierz aplikację ze sklepu Google Play lub AppStor.
Usługa dostępna dla systemów Android, IOS.Załóż konto użytkownika.
Wyszukaj w aplikacji model swojego zegarka Garmin i zsynchronizuj go z aplikacją.
Lista kompatybilnych urządzeń z funkcją Garmin Pay: Zegarki fitness | Zegarki sportowe | Smartwatche | Garmin
-
Wybierz w aplikacji Garmin Pay a dalej Utwórz portfel.
Utwórz 4 cyfrowe hasło do swojego wirtualnego portfela Garmin Pay.
Zapamiętaj hasło – będzie potrzebne podczas płatności.
-
Dodaj kartę do portfela Garmin Pay i wprowadź dane swojej karty.
Zaakceptuj Regulamin Banku dla płatności kartą stokenizowaną.
Potwierdź że to Ty dodajesz kartę do portfela Garmin Pay , wpisując w aplikacji jednorazowy kod sms, który otrzymasz na numer telefonu, który podałeś do Banku.
-
Gotowe!
Aby zapłacić wywołaj na zegarku portfel Garmin Pay: Naciśnij i przytrzymaj na zegarku przycisk akcji lub menu. Wybierz ikonę portfela. Wpisz ustalony 4 cyfrowy kod.
Zbliż zegarek do znaczka płatności zbliżeniowych. I już - zapłacone!
Możesz płacić zegarkiem w sklepach stacjonarnych, tam gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe
Wypłacaj gotówkę z bankomatu, który honoruje wypłaty zbliżeniowe.
-
Portfel Garmin Pay nie zapisuje Twojego numeru karty ani w aplikacji ani na urządzeniu, ponieważ korzysta tylko z tokenu mobilnego (token zastępuje Twój rzeczywisty numer karty).
-
Płacisz wygodnie zegarkiem zbliżając go na odległość ok 3cm do znaku płatności zbliżeniowych na terminalu lub w bankomacie.
-
Płatności zegarkiem realizowane są w ramach dziennych limitów transakcji bezgotówkowych dla Twojej karty, a wypłaty gotówki w ramach dziennych limitów transakcji wypłat gotówki dla Twojej karty.
-
Po dokonaniu pierwszej płatności przez 24 h płacisz zegarkiem bez wpisywania hasła.
-
Pamiętaj, jeśli zdejmiesz zegarek z ręki lub wyłączysz funkcję monitorowania tętna, przy kolejnej płatności będzie konieczne podanie hasła.
-
Historię transakcji, wykonanych zegarkiem zobaczysz w aplikacji Garmin Gonnect w sekcji Garmin Pay pod swoja kartą Visa.
Będą tam także nieudane płatności, np. z powodu braku środków lub przekroczonego dziennego limitu płatności bezgotówkowych.
-
Jeśli zgubisz zegarek lub zostaniesz okradziony, zgłoś do Banku prośbę o zablokowanie tokenu w portfelu Garmin Pay.
-
Więcej o Garmin Pay: Garmin Pay™ | Płatności zbliżeniowe
Xiaomi Pay
Z płatności zbliżeniowych Xiaomi Pay możesz korzystać jeśli posiadasz opaskę Mi Smart Band 7 NFC lub Mi Smart Band 6 NFC
Wygodnie płacisz wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe.
-
Pobierz aplikację Mi fitness
Pobierz aplikację ze sklepu Google Play lub AppStore.
Usługa dostępna dla systemów Android, IOS.Załóż konto użytkownika.
Wyszukaj w aplikacji Urządzenie a dalej „Dodaj urządzenie” i zsynchronizuj go z aplikacją.
-
Otwórz zakładkę karta płatnicza i uzupełnij dane.
Potwierdź, że to Ty dodajesz kartę, wpisując w aplikacji jednorazowy kod sms, który otrzymasz na numer telefonu, który podałeś do Banku,
Zaakceptuj Regulamin Banku dla płatności kartą stokenizowaną.
Ustaw 6 cyfrowy kod do swojego wirtualnego portfela Xiaomi Pay (Mi Pay)
Zapamiętaj hasło – będzie potrzebne podczas płatności.
-
Gotowe!
Aby zapłacić opaską dotknij jej ekranu, aby go odblokować, przesuń palcem w lewo, żeby wywołać płatność Xiaomi Pay kartą Visa.
Możesz być poproszony o podanie 6 cyfrowego kodu, gdy uruchamiasz opaskę lub gdy wywołujesz płatność kartą Visa.Zbliż opaskę do znaczka płatności zbliżeniowych. I już - zapłacone!
Możesz płacić opaską w sklepach stacjonarnych tam gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe.
Wypłacaj gotówkę z bankomatu, który honoruje wypłaty zbliżeniowe.
-
Portfel Xiaomi Pay nie zapisuje Twojego numeru karty ani w aplikacji ani na urządzeniu, ponieważ korzysta tylko z tokenu mobilnego (token zastępuje Twój rzeczywisty numer karty).
-
Płacisz wygodnie opaską zbliżając ją na odległość ok 3cm do znaku płatności zbliżeniowych na terminalu lub w bankomacie.
-
Płatności opaską realizowane są w ramach dziennych limitów transakcji bezgotówkowych dla Twojej karty, a wypłaty gotówki w ramach dziennych limitów transakcji wypłat gotówki dla Twojej karty.
-
Po dokonaniu pierwszej płatności przez 24 h płacisz opaską bez wpisywania hasła.
-
Pamiętaj, jeśli zdejmiesz opaskę z ręki lub wyłączysz funkcję monitorowania tętna, przy kolejnej płatności będzie konieczne podanie hasła.
-
Historię transakcji, wykonanych opaską zobaczysz w aplikacji Mi Fitnes w sekcji Urządzenie > Xiaomi Pay, pod swoja kartą Visa.
Będą tam także nieudane płatności, np. z powodu braku środków lub przekroczonego dziennego limitu płatności bezgotówkowych.
-
Jeśli zgubisz opaskę lub zostaniesz okradziony, zgłoś do Banku prośbę o zablokowanie tokenu w portfelu Garmin Pay.
-
Więcej o Xiaomi Pay: Jak skonfigurować płatności Xiaomi Pay? (youtube.com)
Najczęstsze pytania i odpowiedzi
Co to jest token?
Tokenizacja płatności to proces zamiany tradycyjnego numeru karty płatniczej na unikalny, cyfrowy token wykorzystywany podczas płatności w internecie oraz w sklepach stacjonarnych. Tokeny mogą być ograniczone do transakcji przeprowadzanych określonym urządzeniem mobilnym (telefon/ zegarek/opaska) lub u określonego akceptanta oraz posiadają ograniczenie rodzaju dozwolonych transakcji. Proces tokenizacji odbywa się „w tle” i jest niezauważalny dla posiadacza karty.
W jakich portfelach cyfrowych mogę zapisać moją kartę?
Karta Visa może być zapisana w portfelach cyfrowych: Google Pay i Fitbit Pay, Garmin Pay, Xiaomi Pay.
Czy przy płatności telefonem (Google Pay) muszę mieć połączenie z Internetem?
W większości przypadków nie jest wymagane połączenie z Internetem. Jednak od czasu do czasu może być ono konieczne. Na przykład po ponownym uruchomieniu urządzenia. Dodatkowo przy włączonej transmisji danych wysyłane są powiadomienia o wykonanych transakcjach.
Będziesz natomiast na pewno potrzebować połączenia z Internetem, aby dodać kartę do Google Pay. Tak samo zapisując kartę do pozostałych portfeli cyfrowych tj. Garmin Pay, Xiaomi Pay.
Czy płatność wymaga podania PINu?
Nie. Jeśli płacisz kartą stokenizowaną, nie musisz wpisywać kodu PIN do karty.
Wymagane jest natomiast, abyś odblokował swój telefon za pomocą hasła, odcisku palca, rozpoznawania twarzy lub innego zabezpieczenia i zbliżył telefon do terminala płatniczego. Płacąc zegarkiem lub opaską poproszony będziesz o podanie kodu, który został ustawiony podczas zapisywania karty w portfelu cyfrowym.
Jakie są limity przy transakcjach kartą stokenizowana?
Płatność kartą stokenizowaną realizujesz w ramach dziennego limitu płatności bezgotówkowych – ustawionego dla Twojej karty. Wypłata gotówki – w ramach limitów dziennych wypłaty gotówki - ustawionego dla Twojej karty.
Czy historia transakcji mobilnej będzie dla mnie widoczna?
Tak, zarówno rozliczone transakcje, jak i blokady będą widoczne w aplikacji Google pay, Garmin Connect, czy Xiaomi Pay tj. ostatnie 10 transakcji i/lub blokady autoryzacyjne. Pełną historie możesz zobaczyć po zalogowaniu się do bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej banku (widoczne jako płatności bezgotówkowe kartą).
Jeśli zablokuję kartę lub ją zastrzegę, czy mogę wtedy płacić mobilnie?
Nie. Ze względów bezpieczeństwa nie będziesz mógł dokonać płatności kartą stokenizowaną, jej token również będzie zablokowany.
Co jeśli zgubie telefon, na którym jest zainstalowany portfel cyfrowy, w którym zapisana jest karta?
Poza zablokowaniem samego telefonu z poziomu swojego konta Google należy zgłosić do banku ten fakt w celu zablokowania tokenu karty w portfelu cyfrowym.
Jeśli masz kartę zapisaną w kilku portfelach cyfrowych na telefonie – każdy token powinien być zablokowany ze względu bezpieczeństwa.
Po zablokowaniu tokena/tokenów nie będziesz mógł się nimi posługiwać, ale karta będzie działać normalnie.
Jak zablokować token?
Skontaktuj się z Bankiem. Zgłoś to poprzez kontakt telefoniczny (infolinia) lub napisz wiadomość do banku po zalogowaniu się do bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.
Czy moja karta może być dodana do różnych portfeli cyfrowych?
Tak, może. Pamiętaj tylko, że dla każdego portfela cyfrowego wygenerowany będzie osobny unikalny token dla Twojej karty.
Czy wszędzie zapłacę zbliżeniowo telefonem, zegarkiem lub opaską?
Tak, obecnie w Polsce wszystkie terminale płatnicze są już zbliżeniowe, zatem akceptują tą formę płatności kartą zaszytą w portfelu cyfrowym.