- O nas
- Kariera
- Biuro prasowe
- Aktualności
- Nasza strategia
- Biznes odpowiedzialny
- API - Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce
- Informacje korporacyjne
- Klienci indywidualni
- Klienci biznesowi
- Informacje korporacyjne
- Pomoc i informacje
- Kontakt
Przestrzeganie prawa i regulaminów wewnętrznych, a także zasad zawartych w Kodeksie Postępowania i Kodeksie Postępowania dla Partnerów Biznesowych ma dla Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o Oddział w Polsce i Volkswagen Financial Services Polska Sp. z o.o. najwyższy priorytet. Sukces naszej organizacji opiera się na uczciwości i zgodności. Żeby spełnić te standardy, ważne jest, aby dowiedzieć się o potencjalnym niewłaściwym postępowaniu pracowników lub dostawców i położyć temu kres.
Kluczowym filarem naszego Systemu Zgłaszania Nieprawidłowości jest zasada sprawiedliwości proceduralnej. Gwarantuje ona największą ochronę sygnalistów, osób powiązanych ze zgłoszeniem oraz pracowników przyczyniających się do dochodzenia w sprawie zgłoszonych nadużyć.
Oferujemy możliwość anonimowego zgłaszania i komunikowania się. Zapewniamy, że nie podejmujemy żadnych kroków w celu zidentyfikowania anonimowych sygnalistów, którzy nie nadużywają naszego Systemu. Działania odwetowe wobec sygnalistów i wszystkich osób, które przyczyniają się do prowadzenia dochodzeń w naszej organizacji, nie będą tolerowane. Osoby zamieszane w sprawę uważa się za niewinne do czasu udowodnienia naruszenia. Dochodzenia będą prowadzone z zachowaniem najwyższej poufności. Informacje będą przetwarzane w uczciwym, szybkim i chronionym procesie.
Jak procesujemy Twoje zgłoszenie?
Wykwalifikowani i doświadczeni pracownicy Biura Dochodzeniowego dokładnie badają każde zgłoszenie pod kątem potencjalnego wykroczenia pracownika Grupy Volkswagen i systematycznie je monitorują. Najpierw otrzymasz potwierdzenie odbioru. Następnie Biuro Dochodzeniowe rozpocznie analizę Twojego zgłoszenia. Obejmuje to zbieranie faktów, w szczególności od sygnalisty. Tylko wtedy, gdy ta wstępna ocena wykaże podstawy do podejrzeń o naruszenie, zostanie wszczęte dochodzenie przez specjalną Jednostkę Dochodzeniową. Następnie wyniki dochodzenia zostaną ocenione przez Biuro Dochodzeniowe i zalecone zostaną odpowiednie środki. Informacje o statusie i wyniku działań zostaną Ci przekazane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu 3 miesięcy od dnia potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.
Potencjalne naruszenia Kodeksu Postępowania dla Partnerów Biznesowych przez dostawców, w tym poważne zagrożenia oraz naruszenia praw człowieka i ochrony środowiska przez bezpośrednich i pośrednich dostawców, można również zgłaszać do Biura Dochodzeniowego — podobnie jak inne zgłoszenia wymagające podjęcia natychmiastowych działań. Biuro Dochodzeniowe poinformuje odpowiednie departamenty, które należycie zajmą się sprawą. Obejmuje to w szczególności podejmowanie niezbędnych środków w celu zminimalizowania lub wyeliminowania naruszeń i/lub zagrożeń.
Więcej informacji na temat Systemu Zgłaszania Nadużyć Grupy Volkswagen znajdziesz tutaj.
Jakiego rodzaju zgłoszenie chcesz przesłać?
Lokalny System Zgłaszania Nadużyć Volkswagen Financial Services
W Volkswagen Financial Services w Polsce funkcjonuje system zgłaszania nadużyć obsługiwany przez zewnętrzną firmę Linia Etyki, w ramach którego udostępnione zostały trzy ścieżki komunikacji:
Grupowy System Zgłaszania Nadużyć koncernu Volkswagen
Grupowy kanał zgłoszeniowy online
Procedura zgłoszeń wewnętrznych dla osób ubiegających się o pracę
Udostępniamy Procedurę postępowania ze zgłoszeniami dotyczącymi nadużyć zgodnie z Ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.
Jeśli masz wątpliwości
Pytania lub sugestie dotyczące ulepszeń dotyczących Systemu Zgłaszania Nadużyć również można kierować do Biura Dochodzeniowego.
Ponadto we wszystkich sprawach dotyczących Systemu Zgłaszania Nadużyć możesz skontaktować się z lokalnym Compliance Oficerem Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o Oddział w Polsce i Volkswagen Financial Services Polska Sp. z o.o.: complianceoficerVWB@vwfs.com