- Formularz reklamacyjny
- Strefa kierowcy
-
Usługi bankowe
- Zobacz wszystko
- Dokumenty
- FAQ
- Płatności
- Bezpieczeństwo
- Pomoc
- FATCA
- Oświadczenie o rezydencji podatkowej
- Beneficjent rzeczywisty i PEP
- Podatek u źródła
- Access interfaces (TPP-API)
- Zawieszenie spłat kredytu hipotecznego
- Fundusz Wsparcia Kredytobiorców
- Centrum formularzy
- Panel Klienta - Pierwsze logowanie
- Pomoc i informacje
- Klienci indywidualni
- Klienci biznesowi
- Informacje korporacyjne
- Pomoc i informacje
- Kontakt
17.02.2023
Ostrzegamy jak nie dać się oszukać przestępcy podszywającemu się pod pracownika, współpracownika, konsultanta Volkswagen Banku.
Oszuści stosują nową metodę oszustwa.
Polega ona na tym, że oszuści kontaktują się z klientami podając się za pracowników/współpracowników/konsultantów Volkswagen Banku.
Podczas rozmowy telefonicznej przestępcy informują, że np. zidentyfikowali nieprawidłowe/dziwne transakcje na rachunku klienta i kontaktują się celem ich wyjaśnienia i ewentualnie udzielenia pomocy
W ten sposób zdobywają zaufanie rozmówcy i próbują wyłudzić od niego poufne informacje, takie jak login i hasło do bankowości internetowej lub nakłonić go do zainstalowania na komputerze aplikacji do zdalnej obsługi urządzenia.
Jeśli oszustwo się powiedzie, przestępca przejmuje kontrolę nad komputerem swojej ofiary i może dokonać kradzieży pieniędzy z jej konta.
Odebrałeś podejrzane połączenie telefoniczne?
-
Zachowaj szczególną ostrożność
-
Rozłącz się i zadzwoń na infolinię instytucji, na którą powołuje się osoba, która do Ciebie dzwoni
-
Jeżeli to próba oszustwa, niezwłocznie zawiadom Policję
Pamiętaj!
-
Nie instaluj oprogramowania lub aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł
-
Nie przekazuj nikomu danych poufnych np. numerów dokumentów, numeru swojej karty płatniczej, kodu CVV
-
Nie podawaj swoich danych logowania do systemu bankowego