Starsi mężczyzna i kobieta trzymają się za ręcę, patrząc na siebie. W tle biały samochód z Grupy VW.

Obowiązek informacyjny

Informacje dotyczące przetwarzania przez Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce danych osobowych Kredytobiorcy

Administrator danych:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie, Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa (dalej: Bank).

Dane kontaktowe:

Z Bankiem może się Pani/Pan kontaktować poprzez adres e-mail: bok.bank@vwfs.com lub pisemnie na adres siedziby administratora.

W Banku wyznaczony jest inspektor ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez adres e-mail: IOD_VWB@vwfs.com lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Cele, podstawy prawne przetwarzania oraz okresy przechowywania danych osobowych:

Cel przetwarzaniaPodstawa prawna przetwarzaniaOkres przechowywania danych osobowych
Zawarcie i wykonywanie umowy, np. kredytu, przystąpienia do długu, (dalej: Umowa).Niezbędność przetwarzania do zawarcia i wykonywania umowy.

Jeśli Umowa nie zostanie zawarta – 6 miesięcy od daty:

  • podjęcia przez Bank negatywnej decyzji kredytowej albo
  • wygaśnięcia ważności pozytywnej decyzji kredytowej albo
  • anulowania wniosku kredytowego.

Jeśli Umowa zostanie zawarta – czas trwania Umowy oraz po jej zakończeniu do momentu realizacji wszelkich niezbędnych czynności związanych z zakończeniem Umowy.

Ocena zdolności kredytowej oraz analiza ryzyka kredytowego przed zawarciem Umowy, w trakcie trwania Umowy lub po jej zakończeniu.

Profilowanie w celu oceny zdolności kredytowej oraz analizy ryzyka kredytowego.

  • Przed zawarciem Umowy: niezbędność przetwarzania do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze
  • W trakcie trwania Umowy: niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora
  • Po zakończeniu Umowy:
    w przypadku Kredytobiorcy (osoby fizycznej) i jego Małżonka oraz Przystępującego do długu i jego Małżonka – zgoda albo niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora;
    w przypadku Kredytobiorcy będącego osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą –niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora.

Niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora.

Prawnie uzasadniony interes Banku: możliwość realizacji uprawnień wynikających wprost z przepisów ustawy Prawo bankowe, w tym możliwość oceny zdolności kredytowej klienta i możliwości spłaty zobowiązań przez klienta w trakcie trwania umowy celem ograniczenia ryzyka kredytowego administratora, możliwość wykorzystania informacji o spłacie zobowiązań klienta w celu oceny zdolności kredytowej tego klienta, jeśli wnioskuje on o kolejne finansowanie, możliwość profilowania w celach oceny zdolności kredytowej, możliwość profilowania w celu oceny zdolności kredytowej oraz analizy ryzyka kredytowego oraz możliwość przeciwdziałania nadużyciom na szkodę Banku.

Jeśli Umowa nie zostanie zawarta – 6 miesięcy od daty:

  • podjęcia przez Bank negatywnej decyzji kredytowej albo
  • wygaśnięcia ważności pozytywnej decyzji kredytowej albo
  • anulowania wniosku kredytowego.

Jeśli Umowa zostanie zawarta:

  • Czas trwania Umowy oraz 
  • Po zakończeniu Umowy:
    • jeśli podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda – do momentu wycofania zgody, nie dłużej niż przez okres 5 lat po zakończeniu Umowy
    • jeśli podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes administratora – przez okres 5 lat po zakończeniu Umowy.
Podejmowanie czynności w związku z przeciwdziałaniem przestępstwom gospodarczym. Niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (tj. możliwość przeciwdziałania i ścigania przestępstw popełnianych na szkodę Banku).

Niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (tj. możliwość przeciwdziałania i ścigania przestępstw popełnianych na szkodę Banku).    Jeśli Umowa nie zostanie zawarta – 6 miesięcy od daty:

  • podjęcia przez Bank negatywnej decyzji kredytowej albo
  • wygaśnięcia ważności pozytywnej decyzji kredytowej albo
  • anulowania wniosku kredytowego.

Jeśli Umowa zostanie zawarta – czas trwania Umowy.

Wypełnianie przez Bank obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególności związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, rachunkowością oraz podatkami.

Profilowanie w celu wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Niezbędność przetwarzania do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

Niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (tj. możliwość wykonywania obowiązków ustawowych nałożonych na administratora w zakresie oceny ryzyka związanego z praniem  pieniędzy oraz finansowaniem terroryzmu oraz możliwość profilowania w powyższym zakresie).).

Do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa, w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów księgowych (rachunkowych) dotyczących Umowy, a także obowiązku przechowywania wynikającego z przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
Stosowanie metod wewnętrznych oraz innych metod i modeli, o których mowa w art. 105a ust. 4 ustawy Prawo bankowe.Niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (tj. możliwość realizacji uprawnień Banku wynikających wprost z przepisów ustawy Prawo bankowe).Czas trwania Umowy oraz przez okres 7 lat po jej zakończeniu.

Podnoszenie jakości obsługi klientów, w tym badanie jakości obsługi klientów.

Profilowanie w celu podnoszenia jakości obsługi klientów (nie dotyczy Przystępującego do długu oraz jego Małżonka).

Niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (tj. możliwość podnoszenia jakości usług świadczonych na rzecz klientów oraz zadowolenie klientów, możliwość poznania opinii klientów na temat obsługi, możliwość dostosowania kanałów komunikacji obsługowej i samej komunikacji do potrzeb i oczekiwań klientów oraz możliwość profilowania w celu podnoszenia jakości obsługi klientów).

Jeśli Umowa nie zostanie zawarta – 6 miesięcy od daty:

  • podjęcia przez Bank negatywnej decyzji kredytowej albo
  • wygaśnięcia ważności pozytywnej decyzji kredytowej albo
  • anulowania wniosku kredytowego.

Jeśli Umowa zostanie zawarta – czas trwania Umowy.

Cele związane z raportowaniem wewnętrznym, analizami biznesowymi oraz statystykami.Niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora  zapewnienia (tj. możliwość stabilnegoi bezpiecznego prowadzenia działalności przez Bank oraz możliwość podnoszenia jakości świadczonych usług dostosowanych do potrzeb poszczególnych klientów).
  • W przypadku Kredytobiorcy (osoby fizycznej, osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą) oraz Małżonka Kredytobiorcy – czas trwania Umowy oraz przez okres 2 lat po jej zakończeniu.
  • W przypadku Przystępującego do długu oraz jego Małżonka – czas trwania Umowy.

Cele marketingowe Banku rozumiane jako: określenie preferencji lub potrzeb w zakresie produktów i usług Banku, przygotowanie i przedstawienie ofert marketingowych Banku, określenie ścieżek sprzedaży oraz komunikacji produktów i usług, prowadzenie analiz i statystyk marketingowych oraz badań marketingowych (nie dotyczy Przystępującego do długu oraz Małżonka Przystępującego do długu). 

Profilowanie w celach marketingowych Banku (nie dotyczy Przystępującego do długu oraz jego Małżonka).

Zgoda.

Jeśli Umowa nie zostanie zawarta – do momentu wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych Banku, nie dłużej niż przez okres 3 lat od daty wyrażenia zgody.

Jeśli Umowa zostanie zawarta – do momentu wycofania zgody, nie dłużej niż przez czas trwania Umowy, a następnie przez okres 5 lat po jej zakończeniu.

Rozpatrywanie reklamacji i wniosków, w tym żądań z zakresu ochrony danych osobowych.

W zakresie, w jakim rozpatrywanie reklamacji i wniosków podlega pod przepisy prawa – niezbędność przetwarzania do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

W pozostałym zakresie –  niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (tj. możliwość rozpatrywania wniosków i żądań klientów oraz udzielenia odpowiedzi na nie).

Jeśli Umowa nie zostanie zawarta – do momentu przedawnienia roszczeń wynikających z reklamacji lub wniosku.

Jeśli Umowa zostanie zawarta – czas trwania Umowy oraz po jej zakończeniu do momentu przedawnienia roszczeń wynikających z reklamacji lub wniosku.

Obrona przed roszczeniami lub dochodzenie roszczeń związanymi/związanych z: 

  • wnioskowaniem o zawarcie Umowy lub
  • Umową lub
  • działaniami realizowanymi przez Bank w ramach wykonywanych procesów, w tym w stosunku do Pani/Pana osoby, (np. działaniami marketingowymi, działaniami związanymi z podnoszeniem jakości obsługi klientów lub wynikającymi z reklamacji i wniosków)

(dalej: Roszczenia).

Niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (tj. możliwość obrony przed roszczeniami lub dochodzenia roszczeń przez Banku).

Jeśli Umowa nie zostanie zawarta – do momentu przedawnienia Roszczeń.

Jeśli Umowa zostanie zawarta – czas trwania Umowy oraz po jej zakończeniu do momentu przedawnienia Roszczeń.

Archiwalny.Niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (tj. możliwość zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów związanych ze świadczeniem usług lub zgodności działania administratora z przepisami prawa).

 

Cele związane z prowadzoną działalnością administracyjną i gospodarczą Banku, w szczególności zapewnieniem systemu kontroli wewnętrznej, audytami, zarządzaniem ryzykiem operacyjnym,  zapewnieniem bezpieczeństwa systemów informatycznych.Niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (tj. możliwość stabilnego i bezpiecznego prowadzenia działalności przez Bank, w tym zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych).

Jeśli Umowa nie zostanie zawarta – do upływu najdłuższego z okresów:

  • 6 miesięcy od daty:
    • podjęcia przez Bank negatywnej decyzji kredytowej albo
      •  wygaśnięcia ważności pozytywnej decyzji kredytowej albo
        • anulowania wniosku kredytowego lub
  • okresu przechowywania danych na potrzeby wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa lub
  • terminu przedawnienia Roszczeń.

Jeśli Umowa zostanie zawarta – czas trwania Umowy oraz po jej zakończeniu do upływu najdłuższego z okresów:

  • okresu przechowywania danych na potrzeby wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa lub
  • lat po zakończeniu Umowy
  • terminu przedawnienia Roszczeń.

W przypadku wycofania przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych – Bank zaprzestanie przetwarzać Pani/Pana dane w tych celach.
W przypadku wniesienia przez Panią/Pana sprzeciwu na przetwarzanie danych osobowych na podstawie uzasadnionego interesu administratora, Bank zaprzestanie przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w tym zakresie, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do Pani/Pana danych istnieją dla niego ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności, lub dane będą niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Informacje dotyczące profilowania:

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych może odbywać się jako profilowanie zwykłe w zakresie wskazanym w poniższej tabeli.

Kategoria osobyOpis profilowania 
  • Kredytobiorca (osoba fizyczna)
  • Małżonek kredytobiorcy (osoby fizycznej)
  • Kredytobiorca (osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą) 
  • Przystępujący do długu
  • Małżonek Przystępującego do długu.
  • Aby ocenić Pani/Pana zdolność kredytową i możliwości spłaty zobowiązań z tytułu Umowy – Bank oceni prawdopodobieństwo, że będzie Pani/Pan w stanie spłacić całe zobowiązanie i regularnie spłacać jego raty. Profilowanie oparte jest na wybranych danych osobowych wskazanych we wniosku kredytowym. Na podstawie tej analizy Bank oceni, czy można z Panią/Panem bezpiecznie zawrzeć Umowę
  • Aby ocenić Pani/Pana możliwości spłaty zobowiązań w trakcie trwania Umowy – Bank monitoruje przebieg spłaty zobowiązania. Profilowanie oparte jest na wybranych danych osobowych wskazanych we wniosku kredytowym oraz na informacjach o terminowości spłaty zobowiązania.
  • W celu realizacji obowiązków Banku jako instytucji obowiązanej wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu – aby ocenić ryzyko prania pieniędzy i finansowania terroryzmu. Do profilowania wykorzystywane są dane tj. rodzaj klienta, stosunki gospodarcze Banku z klientem, produkty lub transakcje klienta.
 
  • Kredytobiorca (osoba fizyczna)
  • Małżonek Kredytobiorcy (osoby fizycznej)
  • Kredytobiorca (osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą).

W celach marketingowych, aby:

  • przeanalizować Pani/Pana zainteresowania i potrzeby w zakresie produktów i usług Banku, a następnie zaproponować Pani/Panu ofertę opracowaną indywidualnie do Pani/Pana potrzeb;
  • dostosować ścieżki sprzedaży produktów i usług Banku oraz komunikację do Pani/Pana potrzeb i oczekiwań.

Do profilowania wykorzystywane mogą być dane dotyczące rodzaju klienta, umowy, produktu, pojazdu oraz informacje o Pani/Pana zachowaniu w związku otrzymaniem przez Panią/Pana od Banku komunikacji marketingowej poprzez e-mail lub powiadomień Push (np. czy Pani/Pan kliknęła/kliknął w wiadomość e-mail/link, otworzyła/otworzył wiadomości e-mail, weszła/wszedł na stronę internetową, do której kierował link).

W celu podnoszenia jakości obsługi klientów, aby dostosować kanały komunikacji obsługowej i samej komunikacji do potrzeb i oczekiwań klientów (dotyczy Pani/Pana jako strony Umowy z Bankiem). Do profilowania wykorzystywane mogą być dane dotyczące rodzaju klienta, umowy, produktu, pojazdu oraz informacje o Pani/Pana zachowaniu w związku otrzymaniem przez Panią/Pana od Banku komunikacji obsługowej (np. czy Pani/Pan kliknęła/kliknął w wiadomość e-mail/link, otworzyła/otworzył wiadomości e-mail, weszła/wszedł na stronę internetową, do której kierował link).

 

Źródła pochodzenia oraz zakres pozyskiwanych danych osobowych w przypadku zbierania danych w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą:

Kategoria osobyŹródło danychZakres pozyskiwanych danychCel przetwarzaniaPodstawa prawna przetwarzania
  • Kredytobiorca (osoba fizyczna)
  • Małżonek Kredytobiorcy (osoby fizycznej)
  • Przystępujący do długu 
  • Małżonek Przystępującego do długu
Biuro Informacji Kredytowej S.A.Informacje dotyczące Pani/Pana zobowiązań finansowych i ich spłacania oraz dane: identyfikacyjne, adresowe, data urodzenia, płeć, oraz obywatelstwo.Ocena zdolności kredytowej oraz analiza ryzyka kredytowego.Na podstawie przepisów ustawy Prawo bankowe.
  • Kredytobiorca (osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą).
Krajowy Rejestr Długów Biuro Informacji Gospodarczej S.A.Informacje dotyczące Pani/Pana przeterminowanych zobowiązań finansowych.Ocena zdolności kredytowej oraz analiza ryzyka kredytowego.Niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (tj. możliwość rzetelnej oceny zdolności kredytowej, w tym weryfikacji sytuacji ekonomicznej klienta).
  • Kredytobiorca (osoba fizyczna)
  • Małżonek Kredytobiorcy (osoby fizycznej)
  • Przystępujący do długu
  • Małżonek Przystępującego do długu
  • Kredytobiorca (osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą – właściciel).
Baza Dokumenty Zastrzeżone prowadzona przez Związek Banków Polskich.Informacja, czy Pani/Pana dokument tożsamości nie jest zastrzeżony.Przeciwdziałanie przestępstwom gospodarczymNiezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (tj. możliwość przeciwdziałania nadużyciom oraz przestępstwom opełnianym na szkodę Banku).
  • Kredytobiorca (osoba fizyczna)
  • Małżonek kredytobiorcy (osoby fizycznej).
Rejestr PESEL prowadzony przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.Informacja, czy podane Pani/Pana dane osobowe: imię, nazwisko oraz numer PESEL są prawidłowe, Przeciwdziałanie przestępstwom gospodarczymNiezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (tj. możliwość przeciwdziałania nadużyciom oraz przestępstwom opełnianym na szkodę Banku).
Rejestr Dowodów Osobistych prowadzony przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.Informacja,  czy podane Pani/Pana dane osobowe: imię, nazwisko oraz numer dowodu osobistego są prawidłowe.
Rejestr Rachunków Bankowych prowadzony przez Związek Banków Polskich.Informacja o sposobie otwarcia rachunku, z którego wykonywany był przelew weryfikacyjny.
  • Kredytobiorca (osoba fizyczna)
  • Małżonek kredytobiorcy (osoby fizycznej)
  • Kredytobiorca (osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą).
Podmioty z Grupy Volkswagen (Volkswagen Financial Services Polska Sp. z o.o., Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o., MAN Financial Services Poland Sp. z o.o., Euro Leasing Sp. z o.o. lub Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.), jeśli wyraziła Pani / wyraził Pan zgodę dla tych podmiotów na udostępnianie danych osobowych do Banku w celach marketingowych Banku.Dane identyfikacyjne, dane kontaktowe, dane dotyczące produktu, pojazdu lub umowy.Cele marketingowe Banku.Zgoda.
  • Kredytobiorca (osoba fizyczna)
  • Małżonek Kredytobiorcy (osoby fizycznej) 
  • Kredytobiorca (osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą).
Podmioty z Grupy Volkswagen (Volkswagen Financial Services Polska Sp. z o.o., Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o., MAN Financial Services Poland Sp. z o.o. lub Euro Leasing Sp. z o.o.). Dane identyfikacyjne, dane dotyczące produktu, umowy lub pojazdu.Cele związanych z raportowaniem wewnętrznym, analizami biznesowymi oraz statystykami.Niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie  zasadnionego interesu administratora (tj. możliwość sporządzania zbiorczych raportów oraz statystyk w ramach Grupy Volkswagen oraz możliwość raportowania danych do osób zarządzających Bankiem).
  • Kredytobiorca (osoba fizyczna)
  • Kredytobiorca (osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą).
Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Dane identyfikacyjne, wiek, typ klienta oraz dane statystyczne wytworzone na podstawie Pani/Pana danych osobowych.
  • Podnoszenie jakości obsługi klientów
  • Cele związanych z raportowaniem wewnętrznym, analizami biznesowymi oraz statystykami
Niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (t.j. możliwość sporządzenia  raportów i analiz wewnętrznych celem podnoszenia jakości świadczonych usług dostosowanych do potrzeb poszczególnych klientów).

Odbiorcy danych:

Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane do Biura Informacji Kredytowej S.A., biurom informacji gospodarczej, operatorom pocztowym, Volkswagen Bank GmbH, innym bankom, podmiotom publicznym, w tym organom nadzoru, innym podmiotom uprawnionym do otrzymania danych na mocy przepisów prawa, a także podmiotom z Grupy Volkswagen na podstawie Pani/Pana zgody na udostępnienie przez Bank Pani/Pana danych osobowych do tych podmiotów, w szczególności na podstawie zgody na udostępnienie danych w celach marketingowych.

Ponadto Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Banku, m.in. podmiotom z Grupy Volkswagen, dostawcom usług IT, podmiotom przetwarzającym dane w celu windykacji należności, dealerom, kurierom, podmiotom świadczącym usługi archiwizacji, niszczenia dokumentów, audytowe, marketingowe oraz inne administracyjne – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora.

Przekazywanie danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy:

Bank może przekazywać Pani/Pana dane osobowe podmiotom, które mogą lub będą przetwarzać te dane poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. Przekazanie danych odbywać się będzie przy zapewnieniu odpowiedniego poziomu ochrony danych osobowych (zabezpieczeń) na podstawie mechanizmów prawnych wskazanych w przepisach Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), w szczególności na podstawie decyzji Komisji Europejskiej stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony danych osobowych lub standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską. Szczegółowe informacje w zakresie transferu danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, w tym kopie zabezpieczeń, można uzyskać kontaktując się z Bankiem poprzez adres e-mail: bok.bank@vwfs.com lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Prawa osoby, której dane dotyczą:

Przysługują Pani/Panu następujące prawa:

  1. Prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania;
  2. Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych – w zakresie,  w jakim podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Banku;
  3. Prawo wycofania w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie danych osobowych – w zakresie, w jakim podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Zgodę może Pani/Pan wycofać kontaktując się z Bankiem poprzez adres e-mail: bok.bank@vwfs.com lub pisemnie na adres siedziby Banku;
  4. Prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od Banku Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego – w zakresie, w jakim podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda lub wykonanie umowy. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych;
  5. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.

Informacja o wymogu podania danych osobowych:

Podanie danych osobowych jest konieczne do dokonania oceny zdolności kredytowej oraz zawarcia i wykonywania Umowy. Podanie danych wskazanych w przepisach prawa dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu jest obowiązkowe i wynika z w/w przepisów. 

Bez podania danych osobowych nie jest możliwa ocena zdolności kredytowej oraz zawarcie Umowy.

Podanie danych osobowych w celach marketingowych jest dobrowolne.

Potrzebujesz pomocy?