- Usługi bankowe
- Kredyty gotówkowe Volkswagen Bank
- Konto firmowe Volkswagen Bank
- Lokaty Volkswagen Bank
- Finansowanie samochodu
- Finansowanie samochodu nowego
- Finansowanie samochodu używanego
- Floty
- Oferty limitowane
- Ubezpieczenia i usługi dodatkowe
- Ubezpieczenia
- Pakiety przeglądów serwisowych
- Strefa kierowcy
- W trakcie trwania umowy
-
Zakończenie umowy
- Zobacz wszystko
- Opcje zakończenia umowy
- Zwrot pojazdu
- Pakiet ubezpieczeń za 1 zł
- Klienci biznesowi
- Klienci indywidualni
- Klienci biznesowi
- Informacje korporacyjne
- Pomoc i informacje
- Kontakt
Klienci leasingowi
Szkoda komunikacyjna częściowa
Dowiedz się, co zrobić, aby zlikwidować szkodę w samochodzie, na który masz leasing.
-
Zgłoś szkodę komunikacyjną do towarzystwa ubezpieczeń:
· jeśli jesteś poszkodowanym, zgłoś szkodę do zakładu ubezpieczeń sprawcy,
· jeśli chcesz zlikwidować szkodę z polisy AC – zgłoś szkodę do zakładu ubezpieczeń, w którym jest ubezpieczony Twój samochód.Potrzebujesz naszej zgody, aby zakład ubezpieczeń wypłacił odszkodowanie do wskazanego przez Ciebie zakładu naprawczego. Dokument informujący o zgodzie przekaż do towarzystwa ubezpieczeń i do serwisu, który naprawia samochód.
-
Pobierz zgodę z Portalu Klienta.
Zgodę pobierzesz bezpłatnie z Portalu Klienta, jeśli do zakończenia umowy jest więcej niż 31 dni i naprawiasz samochód w Autoryzowanym Serwisie Obsługi:
(Portal Klienta > zakładka Dokumenty > Upoważnienia > Dokumenty > Zgoda na wypłatę odszkodowania)Jeśli do zakończenia umowy jest mniej niż 31 dni lub chcesz naprawić samochód poza ASO, załóż sprawę w Portalu Klienta:
(Portal Klienta>zakładka Sprawy>Typ sprawy: sprawy leasingowe>Zgłoszenie szkody częściowej)W zgłoszeniu podaj:
• numer szkody, którą zarejestrowało towarzystwo ubezpieczeniowe,
• data szkody,
• rodzaj szkody (szkoda z OC sprawcy lub szkoda AC),
• sposób likwidacji szkody (naprawa w ASO, poza ASO, na podstawie faktur lub kosztorysu),
• dane zakładu ubezpieczeń wypłacającego odszkodowanie,
• dane serwisu, w którym naprawiasz pojazd.Aby nie utracić gwarancji producenta, zalecamy naprawy w ASO.
Zgodę wydamy bezpłatnie dla umów podpisanych po 31.01.2020 r. (dla wcześniej podpisanych umów wystawimy fakturę w kwocie 50 zł netto). -
Ubezpieczyciel i serwis rozliczą naprawę bezgotówkowo.
Szkoda całkowita (kasacja)
-
Towarzystwo ubezpieczeniowe prześle nam orzeczenie o szkodzie całkowitej. Aby przyspieszyć proces, prześlij orzeczenie o szkodzie całkowitej na adres e-mail bok@vwfs.com lub załącz pismo w Portalu klienta w zakładce Sprawy.
-
Na podstawie orzeczenia wstrzymamy wystawianie faktur (ostatnią fakturę wystawimy za miesiąc, w którym wystąpiła szkoda).
-
Skontaktuje się z Tobą nasz przedstawiciel, który przekaże Ci informacje o kolejnych krokach. Możesz wykupić wrak lub my zajmiemy się jego sprzedażą.
-
Jeśli masz wykupione ubezpieczenie GAP/RTI i wypłacono odszkodowanie AC, zgłoś szkodę całkowitą do towarzystwa Cardif na stronie cardif.pl (zgłoś roszczenie online).
-
Rozliczymy i zamkniemy Twoją umowę, gdy:
· towarzystwo ubezpieczeniowe wypłaci odszkodowanie lub podejmie decyzję o nieprzyznaniu odszkodowania,
· otrzymamy środki ze sprzedaży wraku.Szczegółowe rozliczenie umowy leasingowej prześlemy e-mailem lub na adres korespondencyjny.
Szkoda kradzieżowa
-
Zgłoś kradzież auta:
· na policję, gdzie otrzymasz potwierdzenie zgłoszenia kradzieży,
· w towarzystwie ubezpieczeniowym, które nada numer szkody. -
Poinformuj nas o szkodzie w mailu na adres bok@vwfs.com lub w Portalu Klienta w zakładce Sprawy. Załącz zgłoszenie kradzieży na policję i pismo od towarzystwa ubezpieczeniowego.
-
Na podstawie Twojego zgłoszenia wstrzymamy wystawianie faktur (ostatnią fakturę wystawimy za miesiąc, w którym wystąpiła szkoda).
-
Prosimy Cię o dostarczenie do nas pocztą lub kurierem na nasz adres:
· oryginału dowodu rejestracyjnego,
· oryginału zawiadomienia o kradzieży (lub oryginału umorzenia śledztwa),
· kartę pojazdu dla aut zarejestrowanych przed 4 września 2022 roku.Komplet kluczyków do pojazdu wraz z pilotami do alarmu przekaż przedstawicielowi towarzystwa ubezpieczeniowego w trakcie wizyty.
-
Rozliczymy i zamkniemy Twoją umowę, gdy:
· otrzymamy od Ciebie wymagane dokumenty,
· towarzystwo ubezpieczeniowe wypłaci odszkodowanie lub podejmie decyzję o nieprzyznaniu odszkodowania,
· otrzymamy decyzję o wyrejestrowanie pojazdu z wydziału komunikacji,
· przekażemy cesję przeniesienia praw własności do towarzystwa ubezpieczeniowego,
· otrzymamy postanowienia z prokuratury.Szczegółowe rozliczenie umowy leasingowej prześlemy e-mailem lub na adres korespondencyjny.
Klienci flotowi
KLIENCI POSIADAJĄCY ZARZĄDZANIE SZKODAMI W UMOWIE SERWISOWEJ
Klienci posiadający obsługę serwisową w zakresie zarządzania szkodami komunikacyjnymi, w celu należnego koordynowania procesu likwidacji szkody komunikacyjnej przez Centrum Techniczne VWFS, zobligowani są do wypełnienia formularza zgłoszenia szkody komunikacyjnej, który znajduje się w poniższym linku:
- Po otrzymaniu prawidłowo wypełnionego formularza zgłoszenia szkody komunikacyjnej, Centrum Techniczne VWFS zgłasza szkodę do Towarzystwa Ubezpieczeniowego z polisy ubezpieczeniowej, w zależność od charakteru szkody z polisy OC sprawcy, bądź z polisy AC.
- Centrum techniczne VWFS wystawia oraz przesyła zlecenie naprawy pojazdu do wybranego serwisu należącego do autoryzowanej sieci naprawczej VWFS
- Klient, zwrotnie otrzymuje maila z potwierdzeniem zarejestrowania szkody komunikacyjnej wraz z nadanym numerem szkody, danymi kontaktowymi do serwisu naprawczego, danymi przydzielonego opiekuna szkody po stronie Centrum Technicznego VWFS oraz listą dokumentów, niezbędnych do dostarczenia w celu kontynuacji procesu likwidacji szkody
- Serwis naprawczy w ciągu 2 dni roboczych skontaktuje się z klientem i umówi na oględziny oraz naprawę pojazdu.
- O zakończeniu naprawy pojazdu klient zostanie poinformowany przez serwis naprawczy.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości oraz pytań podczas procesu likwidacji szkody, będą Państwo mogli skontaktować się bezpośrednio z przydzielonym opiekunem szkody po stronie Centrum Technicznego VWFS bądź mailowo na adres szkody.flota@vwfs.com. Tel. kontaktowy do Centrum Technicznego VWFS: 22-538 76 00.
KLIENCI FLOTOWI BEZ OBSŁUGI ZARZĄDZANIA SZKODAMI
Klienci flotowi nie posiadający umowy serwisowej zawierającej obsługę szkód komunikacyjnych, cały proces likwidacji szkody i rozliczenia kosztów naprawy zobligowani są wykonać we własnym zakresie.
Poniżej przedstawiamy kroki, o których należy pamiętać:
- Zgłoś szkodę bezzwłocznie po jej wystąpieniu do Ubezpieczyciela; w przypadku szkód z OC sprawcy, zgłoś również taki fakt na Policję.
- Ubezpieczyciel zwrotnie prześle indywidulany numer szkody, będzie on niezbędny w całym procesie likwidacji szkody komunikacyjnej
- Mając już nadany numer szkody, zgłoś się do serwisu należącego do sieci Autoryzowanych Stacji Obsługi danej marki.
- VWFS wystawi zgodę/upoważnienie do odbioru odszkodowania przez wskazany serwis naprawczy. W tym celu uzupełnij poniższy wniosek o wystawienie upoważnienia w szkodzie do odbioru odszkodowania.
- Upoważnienie zostanie odesłane zwrotnie mailowo do osoby zgłaszającej szkodę oraz do Towarzystwa Ubezpieczeniowego.
- Wykonaj naprawę pojazdu w autoryzowanej stacji obsługi pojazdów danej marki.
- Koszty naprawa powinny zostać rozliczone bezgotówkowo pomiędzy Towarzystwem Ubezpieczeniowym, a serwisem naprawczym.
Pamiętaj!
Towarzystwo Ubezpieczeniowo pokrywa koszty naprawy zgodnie z wariantem zawartej polisy ubezpieczeniowej.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości oraz pytań do procesu likwidacji szkody, mogą Państwo skontaktować się mailowo na adres szkody.flota@vwfs.com. Tel. kontaktowy do Centrum Technicznego VWFS: 22-538 76 00.
SZKODA CAŁKOWITA
Szkoda częściowa, może zostać zakwalifikowana przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe jako szkoda całkowita, w przypadku gdy naprawa pojazd jest ekonomicznie nieuzasadniona.
W takim przypadku:
- Po powzięciu informacji, że szkoda została zakwalifikowana jako całkowita, należy niezwłocznie przesłać informację oraz dokumenty drogą elektroniczną do Centrum Technicznego VWFS
- Otrzymaną decyzję Ubezpieczyciela, wyliczenie szkody całkowitej, wyliczenie wartości pojazdu, wyliczenie wartości pozostałości, należy przesłać na adres: szkodycalkowite.flota@vwfs.com
- Po otrzymaniu oficjalnej decyzji o zakwalifikowaniu szkody jako całkowita, VWFS zawiesza umowę leasingu przedmiotowego pojazdu i wstrzymuje proces naliczania opłat miesięcznych.
- W zgłoszeniu szkody całkowitej, prosimy o wskazanie adresu postoju uszkodzonego pojazdu oraz informację gdzie znajdują się nw. dokumenty:
- Dowód rejestracyjny (w przypadku zatrzymania dowodu- pokwitowanie zatrzymania dowodu przez policję)
- aktualne potwierdzenie OC
- 2 komplety kluczyków
- książka serwisowa
- instrukcje obsługi
- karta pojazdu (jeśli została wydana)
- Dokumenty wskazane powyżej jest zobligowany dostarczyć do Centrum Technicznego VWFS użytkownik przedmiotowego pojazdu- osobiście, bądź przesyłką kurierską)
- Odszkodowanie zostanie przekazane przez Ubezpieczyciela na konto VWFS.
- VWFS przystąpi do sprzedaży pozostałości pojazdu zgodnie z jednym z poniższych wariantów:
- Klientowi korzystającemu z pojazdu na podstawie umowy leasingu
- Oferentowi na podstawie oferty otrzymanej z Towarzystwa Ubezpieczeniowego
- Oferentowi na podstawie ofert zebranych z aukcji internetowej
- Ostateczne rozliczenie szkody całkowitej oraz umowy leasingowej zgodnie Ogólnymi Warunkami Umów Leasingu nastąpi po sprzedaży i odbiorze pozostałości przez nabywcę oraz po otrzymaniu pełnego należnego odszkodowania od Ubezpieczyciela. Rozliczenie umowy z klientem następuje na podstawie Noty Księgowej.
- W przypadku wystąpienia kosztów parkingowych do ich pokrycia zobowiązany jest użytkownik.
- Na użytkowniku spoczywa obowiązek zabezpieczenia kompletu kluczyków i dokumentów do pojazdu oraz dopilnowania, aby stan pojazdu w momencie odbioru przez nabywcę był zgodny ze stanem z dnia oględzin. W przypadku kiedy stan pojazdu nie będzie zgodny ze stanem z oględzin, użytkownik zobowiązany będzie do pokrycia kosztów z tym związanych.
- Przypominamy o konieczności posiadania aktualnego ubezpieczenia OC do momentu formalnego zbycia pozostałości pojazdu.
SZKODA KRADZIEŻOWA
- Kradzież należy zgłosić niezwłocznie na policję i uzyskać potwierdzenie zgłoszenia kradzieży.
- Szkodę należy zgłosić niezwłocznie do Zakładu Ubezpieczeń zgodnie z warunkami ubezpieczenia i uzyskać nadany numer szkody.
- Po zgłoszeniu kradzieży na policję oraz do ubezpieczyciela, szkodę należy zgłosić do Centrum Technicznego VFWS na adres szkodycalkowite.flota@vwfs.com
- Po otrzymaniu oficjalnego potwierdzenia zgłoszenia kradzieży na policję, VWFS zawiesza umowę leasingu przedmiotowego pojazdu i wstrzymuje proces naliczania opłat miesięcznych.
- Użytkownik ma obowiązek zabezpieczyć wszystkie kluczyki, sterowniki od pojazdu, oryginał dowodu rejestracyjnego, oryginał potwierdzenia zgłoszenia kradzieży na policji oraz wszelką dokumentację i materiały wymagane w trakcie likwidacji szkody przez policję, ubezpieczyciela oraz pracownika VWFS.
- Centrum Techniczne przekaże do Towarzystwa Ubezpieczeniowego zgromadzone dokumenty pojazdu, dowód rejestracyjny, kartę pojazdu, 2 kpl kluczy z pilotami, potwierdzenie zgłoszenia kradzieży na policję, decyzję wyrejestrowanie pojazdu z wydziału komunikacji, cesję przeniesienia praw własności oraz postanowienia z Prokuratury.
- Odszkodowanie zostanie przekazane przez Ubezpieczyciela na konto VWFS.
- Ostateczne rozliczenie szkody kradzieżowej oraz umowy leasingowej zgodnie Ogólnymi Warunkami Umów Leasingu nastąpi po otrzymaniu pełnego należnego odszkodowania od Ubezpieczyciela. Rozliczenie umowy z klientem następuje na podstawie Noty Księgowej.
Dokumenty do pobrania
-
Poniżej są dostępne wszystkie ważne informacje w postaci plików do pobrania.
Ogólne warunki umów leasingu do umów podpisanych od 01.11.2022 do 11.02.2024 r. (PDF, 117.0 KB)