Dla Posiadaczy kart płatniczych
Infolinia Banku
tel. +48 22 528 96 28
zastrzeganie kart płatniczych (24h)
Centrum Obsługi Klienta Warta
tel. +48 502 308 308
ubezpieczenia do kart płatniczych
Zachęcamy do zapoznania się z informacjami poniżej, czy nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie.
Kartę aktywujesz:
samodzielnie – po zalogowaniu do Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej należy wybrać zakładkę „Karty → Aktywuj kartę”;
składając wniosek w Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej - należy wybrać zakładkę „Wnioski → Złóż, lista dostępnych → Aktywacja karty płatniczej”;
telefonicznie – kontaktując się z konsultantami: 800 103 301 (z telefonów stacjonarnych) lub (22) 528 96 28 po uprzednim zalogowaniu numerem Klienta i Telekodem,
pisemne wysyłając podpisaną dyspozycję na adres Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce, Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa.
Szczegółowe informacje dotyczące rozliczenia transakcji bezgotówkowych znajdują się pod adresem: https://www.vwfs.pl/pomoc-i-informacje/platnosci.html
Środki blokowane są na poczet wykonanych transakcji w punktach usługowo-handlowych oraz bankomatach. Operacje te rozliczane są maksymalnie w ciągu 8 dni roboczych.
Kod CVV2 jest to 3-cyfrowy kod będący dodatkowym zabezpieczeniem przed nieuprawnionym, zdalnym użyciem karty płatniczej przy transakcjach dokonywanych przez Internet lub telefonicznie. Kod ten umieszczony jest na rewersie karty VISA, przy pasku podpisu użytkownika. Zazwyczaj na pasku podpisu znajduje się seria liczb, 3 ostatnie tworzą kod CVV2. Podczas transakcji internetowej lub przez telefon, kod CVV2 ułatwia sprzedawcy zweryfikowanie właściciela karty. Informacja o numerze CVV2 znajduje się jedynie na karcie płatniczej i w systemie Banku - wystawcy karty płatniczej.
Odzyskanie kodu PIN do karty jest niemożliwe. Konieczne jest wygenerowanie nowego. W tym celu należy złożyć zamówienie:
przez Serwis e-direct – po zalogowaniu do konta wybierz zakładkę „Wnioski → Złóż, lista dostępnych → Zamówienie nowego PIN lub,
telefonicznie – skontaktuj się z konsultantami: 800 103 301 (z telefonów stacjonarnych) lub 22 528 96 28 po zalogowaniu numerem Klienta i Telekodem lub,
pisemne wysyłając podpisana dyspozycję na adres Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce, Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa.
Jest to usługa Visa International, do której przystąpił Volkswagen Bank – polega na możliwości wypłaty gotówki do 300 PLN w kasie sklepu przy dokonywaniu zakupów. Warunkiem jest zapłata kartą płatniczą (wszystkie karty wydane przez Volkswagen Bank) za zakupy w dowolnej kwocie. Prowizja za tą usługę pobierana jest zgodnie z aktualną Tabelą Prowizji i Opłat.
Korzystanie z usługi Visa Cash Back nie jest możliwe za granicą. Usługa dostępna jest na terenie Polski w wybranych supermarketach, na stacjach benzynowych, w sklepach i innych punktach handlowo-usługowych.
Niezwłocznie zastrzeż kartę samodzielnie po zalogowaniu do Serwisu e-direct lub poprzez kontakt z infolinią Banku tel. (22) 528 96 28. Umożliwiamy zastrzeżenie karty 24 h/ 7 dni w tygodniu.
Można także złożyć dyspozycję wydania nowej karty w miejsce zastrzeżonej. W tym celu:
skontaktuj z naszą Infolinią logując się numerem Klienta i Telekodem lub
złóż dyspozycję po zalogowaniu do Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej za pomocą zakładki Wnioski → Złóż, Lista dostępnych → Zamówienie karty w miejsce zastrzeżonej.
Tak. Limity zmienisz:
samodzielnie po zalogowaniu do Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej korzystając z zakładki Karty,
poprzez złożenie dyspozycji w zakładce Wnioski;
kontaktując się z naszą Infolinią pod numerem telefonu 22 528 96 28 logując się numerem Klienta i Telekodem.
Wysokość limitów dziennych jest niezależna od funkcjonalności bankomatów w zakresie maksymalnej kwoty jednorazowej wypłaty gotówkowej – zarządzanej przez dostawcę bankomatu.
Tak. Płatności internetowe kartami Visa Volkswagen Bank są realizowane z zabezpieczeniem 3D Secure. (Verified by Visa) pod warunkiem, że:
Sprzedawca – akceptant transakcji internetowej – udostępnia dokonywanie transakcji z 3D Secure;
Użytkownik karty zweryfikuje/ustawi limity dzienne transakcji internetowych oraz sprawdzi czy podał bankowi swój aktualny numer telefonu komórkowego, a w razie konieczności dokona jego zmiany (będzie on potrzebny do otrzymywania jednorazowych haseł 3D Secure) i/lub ma zainstalowaną aplikację Volkswagen Bank PL, poprzez którą może autoryzować płatność kartą Visa.
Karty debetowe Visa są gotowe do dokonywania bezpiecznych transakcji internetowych z użyciem zabezpieczenia 3D Secure. Posiadacz karty nie musi dokonywać rejestracji, aby skorzystać z tej usługi.
1. Czym jest usługa 3D Secure?
3D Secure jest standardem zabezpieczenia transakcji dokonywanych kartami płatniczymi w sklepach internetowych, z wykorzystaniem bezpiecznego protokołu przyjętego przez organizacje płatnicze Visa International oraz MasterCard.
W przypadku kart Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce jest to zabezpieczenie organizacji płatniczej Visa, zatem ta usługa może być nazywana zamiennie: 3D Secure lub Verified by Visa lub Visa Secure.
Usługa 3D Secure umożliwia dokonywanie zakupów kartą płatniczą w Internecie z dodatkowym uwierzytelnieniem posiadacza karty poprzez zalogowanie się do Aplikacji Volkswagen Bank PL lub podanie jednorazowego hasła w wiadomości SMS.
2. Realizacja transakcji w 3DS?
Wprowadź dane karty do płatności i zatwierdź
Zautoryzuj płatność: jeśli posiadasz Aplikację Volkswagen Bank PL otrzymasz PUSH do akceptacji płatności lub jednorazowe hasło w wiadomości SMS (niektórzy akceptanci nadal obsługują starą wersję protokołu 3DS - będziesz autoryzował transakcje tylko z użyciem hasła sms.),
wtedy odpowiednio: jeśli - otrzymałeś PUSH na telefon:
Zaloguj się do Aplikacji Volkswagen Bank PL i potwierdź autoryzację.
Wróć na stronę sklepu i potwierdź dokonaną autoryzację, kliknij na przycisk Dalej;
jeśli otrzymałeś hasło w wiadomości SMS:
Na dedykowanym ekranie wprowadź hasło 3D Secure (6 cyfr), które otrzymasz w wiadomości SMS na swój telefon komórkowy (wskazany bankowi). W przypadku potrzeby wygeneruj ponownie hasło, klikając „Wyślij ponownie hasło”. Wtedy wpisz ponownie otrzymane nowe hasło SMS.
Uwaga! Ważne jest, aby zgłosić do Banku aktualny numer telefonu komórkowego, na który mają docierać hasła jednorazowe 3D Secure oraz pamiętać o aktualizacji danych w przypadku zmiany numeru telefonu.
3. Co się stanie w sytuacji, kiedy mój numer telefonu nie będzie znajdował się w systemie Banku lub nie będzie aktualny?
W takim przypadku transakcja internetowa w sklepie, który honoruje zabezpieczenie 3D Secure, nie będzie mogła być uwierzytelniona poprzez hasło otrzymane w wiadomości SMS i nie dojdzie do skutku. Konieczne będzie zgłoszenie/aktualizacja w Banku numeru telefonu komórkowego.
4. W jaki sposób można w Banku zaktualizować dane dotyczące telefonu?
Numer telefonu może zostać zmieniony przez klienta poprzez jedną z poniższych opcji:
kontakt z Infolinią Banku tel. (22) 528 96 28, 800 103 301 logując się numerem Klienta i Telekodem;
samodzielnie w Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej, kliknij na symbol ustawień, następnie wybierz okno „Dane osobowe → Edytuj dane";
poprzez złożenie wniosku o zmianę danych - po zalogowaniu do Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej;
złożenie pisemnej dyspozycji w Punkcie Obsługi Klienta Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce (Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa, wejście od ul. Świętokrzyskiej);
poprzez złożenie pisemnej dyspozycji i wysłanie jej na adres Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce (Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa).
5. Gdzie i kiedy można dokonać transakcji z usługą 3D Secure?
Większość sklepów internetowych honoruje płatności z zabezpieczeniem 3D Secure. Dokonując płatności kartami w sklepach internetowych, zawsze zwróć uwagę czy w panelu płatności jest Verified by Visa lub Visa Secure. Jeśli jest, oznacza to, że sklep internetowy obsługuje bezpieczne płatności.
6. Kiedy można skorzystać z usługi 3D Secure?
Skorzystanie z usługi 3D Secure jest możliwe, jeżeli:
7. Jakie są korzyści wynikające z usługi 3D Secure?
Jest to wygodny i bezpłatny sposób zabezpieczenia transakcji internetowych, dokonanych kartą płatniczą. Korzystanie z 3D Secure to przede wszystkim dodatkowe bezpieczeństwo, ponieważ występuje dodatkowa autoryzacja płatności poprzez logowanie do aplikacji Volkswagen Bank PL lub poprzez jednorazowe hasło z wiadomości SMS.
8. Jakie dane posiadacz karty powinien podać, aby transakcja z 3D Secure mogła zostać zrealizowana?
Posiadacz karty po wybraniu sposobu płatności za pomocą karty płatniczej, podaje:
dane karty, o które prosi sklep, m.in. datę ważności i numer karty oraz CVV2 (trzycyfrowy numer znajdujący się na odwrocie karty);
dalsze potwierdzenie płatności w zależności od metody autoryzacji (patrz pkt.2 Realizacja transakcji w 3DS).
Uwaga! Podczas takiej płatności Bank nigdy nie prosi o numer PIN do karty płatniczej.
9. Czy zapłacę kartą w sklepie internetowym, który nie wdrożył usługi 3D Secure?
Tak. W tym przypadku płatność przebiega tradycyjnie. Wystarczy podać dane karty wymagane przez sklep, m.in. datę ważności i numer karty oraz CVV2. Sposób potwierdzenia płatności w danym sklepie uzależniony jest także od technologii zabezpieczeń płatności, wdrożonej u danego akceptanta.
1. Co to są transakcje zbliżeniowe?
Transakcje zbliżeniowe to płatności lub wypłata gotówki przy wykorzystaniu antenki NFC i funkcji zdalnej transmisji informacji zawartych na karcie. Mogą one być realizowane w punktach handlowo-usługowych wyposażonych w terminal POS z czytnikiem kart zbliżeniowych oraz w bankomatach pozwalających na zbliżeniową wypłatę gotówki.
2. Jakie są zalety korzystania z karty Visa z funkcją zbliżeniową?
Głównymi zaletami są:
3. Jak można zidentyfikować, że karta Visa posiada funkcję płatności zbliżeniowych?
Karty Visa, które mają możliwość realizacji transakcji zbliżeniowych posiadają specjalny znak graficzny – falę radiową, identyfikującą fakt, iż karta wyposażona jest w antenę radiową umożliwiającą zdalną transmisję danych pomiędzy mikroprocesorem a czytnikiem kart zbliżeniowych.
4. Czy kartami Visa Volkswagen Bank można płacić i wypłacać zbliżeniowo?
Tak, karty wszystkie karty Visa posiadają funkcjonalność zbliżeniową. Transakcje zbliżeniowe realizowane są w oparciu o dzienny limit transakcji bezgotówkowych lub gotówkowych przypisanych do karty. Informacja w tym limicie znajduje się zarówno na Card Mailerze, do którego dołączona jest karta Visa wysyłana do jej użytkownika, jak i bankowości elektronicznej / aplikacji mobilnej w zakładce Karty.
5. Gdzie można dokonywać płatności zbliżeniowych?
Punkty handlowo-usługowe akceptujące płatności zbliżeniowe są oznaczone naklejkami, na których widnieje symbol płatności zbliżeniowych:
6. Jak można wyłączyć funkcję zbliżeniową na karcie?
Karty Visa Volkswagen Bank są wysyłane do Klientów, jako karty nieaktywne, z włączoną funkcją zbliżeniową, jednak ona nie działa do czasu aktywacji karty. Pierwsza transakcja kartą może być wykonana (po jej aktywacji) stykowo – zawsze wtedy wymagany jest PIN.
Aby zrezygnować z funkcji zbliżeniowej na karcie, należy zadzwonić na Infolinię Banku, lub wysłać dyspozycje poprzez bankowość elektroniczną/ aplikację mobilną Banku bądź zgłosić się do Punktu Obsługi Klienta.
7. Jakie są ograniczenia w ramach transakcji zbliżeniowych?
Karty Visa z funkcją zbliżeniową funkcjonują w oparciu o:
8. Czy przechowywanie w portfelu obok siebie dwóch kart z funkcją zbliżeniową może je zniszczyć lub zakłócić ich funkcje zbliżeniowe?
Nie. Karty Visa z funkcją zbliżeniową są urządzeniami pasywnymi – same z siebie nie emitują fal radiowych i nie zakłócają się nawzajem.
9. Czy transakcja zbliżeniowa jest on-line czy off-line?
Każda transakcja wykonywana przy użyciu karty Visa Volkswagen Banku jest realizowana w środowisku on-line, czyli jest autoryzowana, tzn. weryfikowane są parametry karty (status karty, data ważności, limity dzienne transakcji bezgotówkowych) oraz dostępne środki na rachunku (w wyniku tego powstanie blokada autoryzacyjna) – bez względu na kwotę transakcji. Zatem każda transakcja – także zbliżeniowa bez względu na kwotę będzie autoryzowana.
10. Czy to oznacza, że gdy karta zostanie skradziona, złodziej będzie mógł dokonać dowolną ilość transakcji zbliżeniowych kartą?
Nie, Bank monitoruje ilość transakcji zbliżeniowych. Niezależnie od kwoty może to być wymagane podanie PIN-u z uwagi na silne uwierzytelnienie transakcji.
Niezależnie od powyższego bardzo ważne jest zastrzeżenie karty w przypadku zagubienia lub kradzieży karty.
11. Kiedy przy transakcjach zbliżeniowych wymagane jest podanie numeru PIN?
Każdorazowo jeżeli kwota transakcji zbliżeniowej kartą Visa w terminalu POS przekroczy 100 PLN, wówczas należy wprowadzić numer PIN. Ze względów bezpieczeństwa prosimy pamiętać o zasłanianiu dłonią PIN-padu (przy terminalu POS) wprowadzając numer PIN, podczas realizacji transakcji. Niezależnie od tego bank może wymagać podanie PINu także przy innych płatnościach zbliżeniowych.
Wypłata gotówki zbliżeniowa – zawsze wymaga podania PINu.
12. Jaki są sposoby autoryzacji transakcji zbliżeniowych?
Każda transakcja jest autoryzowana: weryfikowane są parametry karty oraz dostępne środki na rachunku (w wyniku tego powstanie blokada autoryzacyjna).Dodatkowo płatności zbliżeniowe powyżej kwoty 100 zł autoryzowane są poprzez podanie numeru PIN.
13. Czy płatności zbliżeniowe są akceptowane poza Polską?
Tak, jeśli terminal, przy użyciu którego jest wykonywana transakcja, jest dostosowany do obsługi tego rodzaju płatności.
14. Czy płatności zbliżeniowe są bezpieczne?
Tak. Transakcja dokonana przy użyciu technologii zbliżeniowej gwarantuje taki sam poziom bezpieczeństwa, jak transakcja wykonywana standardową kartą płatniczą.
Płatności zbliżeniowe są potwierdzane PINem. Każda transakcja jest autoryzowana: weryfikowane są parametry karty oraz dostępne środki na rachunku (w wyniku tego powstanie blokada autoryzacyjna).Dodatkowo płatności zbliżeniowe w kraju powyżej kwoty 100 zł autoryzowane są poprzez podanie numeru PIN. Wartość jednej płatności zbliżeniowej poza krajem zależy jednak od tego, jaki limit dla takiej operacji obowiązuje w danym kraju, czyli limit ustawiony na terminalu POS (w większości krajów strefy euro - 50 euro lub gdy suma kolejnych transakcji zbliżeniowych bez podania PIN-u przez użytkownika jest wyższa niż limit wynikający z przepisów Dyrektywy PSD2 aktualnie 150 euro).
15. Jak przebiega płatność zbliżeniowa?
Płatność zbliżeniowa może zostać wykonana tylko pod warunkiem, że ta funkcjonalność jest włączona na karcie. Płatność zbliżeniowa przebiega w następujący sposób:
16. Co należy zrobić w przypadku zagubienia, utraty lub kradzieży karty?
Gdy istnieje podejrzenie, że karta Visa została zagubiona, skradziona lub jest w posiadaniu osób niepowołanych należy natychmiast dokonać jej zastrzeżenia poprzez:
Warto też pamiętać, że odpowiedzialność, zgodnie z Regulaminem, jest następująca:
- użytkownik karty odpowiada za nieautoryzowane transakcje do wysokości równowartości w walucie polskiej 50 euro (według kursu średniego walut ogłoszonego przez NBP z dnia wykonania transakcji),
- użytkownik karty odpowiada w pełnej kwocie za transakcje nieautoryzowane, jeśli doprowadził do nich umyślnie, w wyniku rażącego niedbalstwa i naruszenia obowiązków, zgodnie z treścią Regulaminu.
Jednak klient - użytkownik karty odpowiada w pełnej kwocie za transakcje nieautoryzowane, jeśli doprowadził do nich umyślnie, w wyniku rażącego niedbalstwa i naruszenia obowiązków, zgodnie z treścią Regulaminu.
17. Czy karty z funkcją płatności zbliżeniowych można używać jedynie do płatności zbliżeniowych?
Nie tylko. Można także dokonywać transakcji przy użyciu karty Visa w tradycyjny - stykowy sposób:
18. Czy transakcje zbliżeniowe można wykonać tylko z użyciem plastiku karty? Transakcje zbliżeniowe można wykonać także z zużyciem urządzenia mobilnego: telefon, zegarek lub opaska gdy karta Visa zostanie zapisana w portfelach cyfrowych.
Więcej informacji na ten temat znajduje się na stronie: Płatności mobilne
Infolinia Banku
tel. +48 22 528 96 28
zastrzeganie kart płatniczych (24h)
Centrum Obsługi Klienta Warta
tel. +48 502 308 308
ubezpieczenia do kart płatniczych